Happy Three Friends

Miss Money

Monday 13 July 2015

Fenomena JDT, Terima Kasih TMJ

Salam.
Sedih jugak bila dengar TMJ letak jawatan Presiden PBNJ  semalam...


Tapi bila fikir-fikir balik, tindakan Tuanku tu memang tindakan yang wajar, sekurang-kurangnya, beliau dah tunjuk yang beliau berani lepaskan jawatan. Bukan macam sesetengah presiden mahupun pemimpin yang gila kuasa tak reti-reti nak letak jawatan. So, lepas ni haters yang dok kutuk-kutuk TMJ boleh berparti sakan lah ye. Kami tetap akan sokong JDT walaupun bukan TMJ yang jadi presidennya. You can't beat our spirit, dude~ Hahah (n_n)

Ada spekulasi mengandaikan lepas ni TMJ akan menerajui FAM pulak? Betul ke tak aku tak sure, kalau betul memang best, tapi kalau tak...mmg TMJ pernah bagitau dia tak nak terlibat pape dgn FAM kan dulu? So, tengok je lah pe yg berlaku nanti :)


Imbas semula detik-detik kejayaan team JDT yang membuatkan hampir seluruh rakyat Johor tiba-tiba menjadi 'gila' dan begitu bersemangat menyokong team bola sepak negeri ini...

Stadium Larkin yang sentiasa penuh!

'Upacara' membaling resit yang akan diingati sampai bila-bila




Bahkan, fenomena JDT tidak terhenti setakat di dalam stadium, semangat kami turut dibawa ke luar di mana banyak restoran-restoran dan butik-butik ataupun apa saja perniagaan baru dekat Johor ni yang tumbuh macam cendawan lepas hujan, DENGAN MENGGUNAKAN KONSEP DAN WARNA JDT!




Sebut apa saja daripada sekecik-kecik benda sampailah ke sebesar-besar bangunan, daripada kereta, motor, helmet, baju, warung kedai makan, restoran, tadika dan even majlis perkahwinan pun ramai orang johor yang buat konsep JDT dengan guna warna biru dan merah. Benda ni berlaku di sekeliling aku. Aku lihat semua ni dan aku rasa semua ni. Bila ada orang baru nak mulakan bisnes, bila aku tanya nak design camne, dia kata konsep JDT. Nak warna apa? Tema JDT. Semangat JDT ada di mana-mana! Hahaha~



Such a sweet memories yang memang sangat menggalakkan dan sangat meriah!! Tak lupa juga buat Boys Of Straits, tanpa mereka tak mungkin orang Johor akan jadi semangat camni. TQ B.O.S!


Dan terima kasih Tuanku, sebab tanpa Tuanku, xdelah kami merasa semangat macam ni dengan Team bola sepak sendiri. Hehe


P/s: aku tak sangka team JDT boleh jual merchandise diorang macam team bola sepak antarabangsa mcm Menyu, Liverpool dll. Nice experience!

3 comments:

Anum said...

wow hebatnya

eima said...

hmmmm .... bab presiden tak nak lepas jawatan tu ...ai sentap sikit .... bg aku la president FAM sedia ada adalah yang terbaik .... bkn persatuan keturunan ke kerabat ke ... tapi aku rasa memang baginda layak ....


yang lain tu ai is kagum ....

Unknown said...

Malaysia memerlukan orang macam TMJ ni dalam pengurusan bolasepak..