Happy Three Friends

Miss Money

Monday 29 December 2014

Memang 'Terbaik Dari Langit' ! (FILEM)



Sebuah filem yang sangat fresh bagi aku. Fantasy + Metafora. Sangat terbaik dari langit. Sangat santai dan sangat just nice! Memang terbaik!




Mengisahkan tentang Berg (Bront Palare) yang mengumpulkan 3 lagi member baiknya masa sekolah dulu, demi menjejaki UFO yang dia pernah lihat sewaktu di sekolah pada 15 tahun yang lalu, untuk dijadikan sebuah filem. Road trip sambil bikin filem.







Road trip yang penuh dengan konflik yang complicated antara member yang tak ngam, tetapi disampaikan dalam gaya yang relaks, buat kita tenang dan go with the flow bila tonton filem ini.



Kesimpulannya, cerita ni akan buat kita teringat kenangan kita dengan member-member baik kita zaman sekolah dulu. Zaman kita fly sama-sama, zaman kita lari lintang-pukang daripada warden, dan zaman kita kenakan member-member kita. Dengan watak Sofia Jane (Nadiya Nissa) yang slumber dan menjadi pelerai setiap pergaduhan. Paling best, saat dia 'ajar' 4 orang sekawan tu untuk menikmati hujan. Just nice :) Tak terlalu over dan tak terlalu kayu. Memang nice! :)


Rate : 10/10

P/s: memang aku suka filem macam ni...maaf kalau korang rasa filem ni bosan dan tak faham :p


4 comments:

lia said...

wahhhh dan-dan rasa nak p tgk bler ada part imbau kenangan fly, kena hambat warden etc tu..

eima said...

Aku takleh nk komen sbb blm tgk ..dan x minat certa melayu....hehe

Anonymous said...

ok. dengan sinopsis ni.

rasa nak tonton pula.

Unknown said...

hahaha,..akak la orng yang bila tengok drama ke filem ke yag ada nad nisa dengan bront ni mesti mengantuk je rasa..tapi best eik??nanti akak tengok kat astro..dah keluar ke belum entah..