Happy Three Friends

Miss Money

Tuesday 28 April 2015

Idea Pelamin / Photobooth Konsep Garden Hijau


Salam.
Gua tengah syok research pasal dekorasi pelamin ni~ Hahaha antara yang best tak lain tak bukan, mestilah tema garden. Tapi yang aku nak share hari ni adalah, garden yang hijau ye, i mean yang penuh dengan rumput-rumput lah, sesuai untuk para pencinta alam..hehe so jom kita tengok :D

1. Background Pelamin guna rumput hijau plastik
Aku paling suka yang atas ni...totally green semuanya memang macam forest concept sangat dah haa...sejuk mata memandang..kalau tambah air terjun pun best jugak~ hahahah :p


Haa yang ni tak tahulah camne pengantin nak bersanding, tapi aku rasa ni maybe photobooth kot?


2. Background Photobooth Guna Banner Gambar Rumput Hijau
Kalau yang macam ni, aku rasa jimat sikit sebab belakang tu just print je gambar rumput camtu hah. Google je gambar rumput yang cantik-cantik dan segar-segar hijau tu. Hehe :D



Idea-idea untuk menggayakan rumput hijau sebagai dekorasi pelamin / photobooth / lain-lain



Haa lampu ni aku rasa boleh DIY pada siapa-siapa yang berkenan. Dekat Daiso or Mr. DIY ada jual rumput macam ni, saiz dia segi 4 sama macam tu, so sebijik lampu memerlukan 5 petak rumput tersebut. Ikat guna dawai / tali yang kuat untuk sambung dan bentukkan rumput supaya jadi kotak macam tu. Bahagian atas tak perlu tutup supaya senang nak masukkan lampu.




Paling best, rumput hijau ni matching dengan apa jua konsep perkahwinan korang, sebab rumput kan natural gitu kan. So, ia matching dengan tema Vintage Rustic mahupun tema moden macam bawah ni haa...

Pelamin Wawa Zainal dan Aeril Zafrel...sebenarnya belakang tu bukan guna rumput pun, tapi aku nak tunjukkan kalau ianya rumput pun mesti cantik jugak. Plus tirai-tirai crystal kat kiri kanan pelamin tu, nampak ekslusif u'ollz~


and last but not least....

This is my favourite (n_n)~



2 comments:

eima said...

lawa ... tak penah jumpa lg skrg ni depa dok buat tema salji tu kan ...putih semua tu

Unknown said...

D mna nak dpt rumput2 tu yek???