Happy Three Friends

Miss Money

Monday 18 November 2013

Jom Ushar KILLINEY KOPITIAM, NUSAJAYA !



Salam semua. Untuk makluman, aku bukanlah seorang penggemar kopitiam,
tetapi oleh kerana aku ada kerja sikit untuk Killiney ni, maka aku tahu lah sedikit
sebanyak tentang Kopitiam ni. Jom, aku share sikit sejarah dan menu-menu
kat Kopitiam ni, hehe :

Tentang KILLINEY KOPITIAM

- Perniagaan kopitiam ini bermula di Singapura, dan kini telah dibuka cawangannya di
Mydin, Nusajaya.

- Diusahakan oleh seorang wanita Melayu yang bernama Puan Anita (kakak
Mamat Sepah)

- Mempunyai sijil HALAL daripada JAKIM

- Waktu Perniagaan : 10.00 am - 10.00 pm

Menu di KILLINEY KOPITIAM

Masa aku mula-mula pergi sini, menu jenis ala Carte nya tak banyak sangat,
tetapi sekarang dah bertambah banyaknya. Tu yang aku kena design menu baru.
So ini antara menu-menu yang ada di Killiney :

Killiney Breafkast Special
Mee Rebus : RM 7.90
Chee Cheong Fun : RM 3.80
Cantonese Mee : RM 7.90
Killiney Chicken Chop : RM 13.90
Mee Siam : RM 7.90
Nasi Lemak Sambal Sotong : RM 9.90
Nyonya Chicken Curry (Rice / Bread) : RM 7.90
Durian Puff : RM 7 ( 3 pcs)
* Bukan gambar Killiney, sumber gambar : Asyik
Haaa, okay itu lah antara menu yang ada di Killiney Kopitiam. Actually banyak
lagi makanan yang ada kat situ, tapi takkan nak letak semua kot? Hehehe :p


Owh ye, komen aku??





Pada aku, Killiney ni makanan dia, rasa dia, okay lah...Boleh lahh...
Cuma kalau nak bandingkan dari segi harga, kedai makan biasa pun boleh dapat
lagi murah kot untuk rasa yang lebih kurang sama. Tapi, di Killiney masih berbaloi
dengan harga yang diberikan sebab sepinggan tu mak oii punya lah banyak dia letak.

Then, kalau korang nak pergi makan kat sini, aku syorkan korang rasa
Chee Cheong Fun, Mee Siam dan Durian Puff ! Hahahah, bukan menu lain kurang
sedap, tapi 3 ni aku tak pernah rasa, so sekali rasa, wah sedap jugak. Jadi, aku
syorkan kat korang untuk rasa gak ! Hahaha :p

Komen negatif :

Aku pernah pergi Kopitiam ni sekali, dengan family aku. Tapi yang masuk order
aku dengan adik aku je lah. Masa tu malam. Nak order Chee Cheong Fun dengan
Durian Puff lah konon, bukan pergi atas urusan design ke apa.

Ada sorang waiter yang aku rasa tak layak langsung kerja kat situ. Perangainya
macam sesuai jadi budak-budak yang jual tiket kat bus stand tu. Kurang ajar dan
menggatal. Kalau korang pergi dan nasib korang 'bertuah', maka akan dapatlah
korang tengok ada sorang ni yang macam kurang kasih sayang sikit dan asyik
memekak je kat dalam tu, menyanyi lah hapa lah. Mintak perhatian kott??
Entahlah, tapi aku rasa cara dia bekerja tu menjatuhkan imej ekslusif kopitiam ini.
Haii....Maaflah~

Apapun, harganya berpatutan, environment kedai sangattt selesa, ada WIFI,
dan makanan pun mengenyangkan. Heheheh :D

Okay itu saja, thanx sudi singgah sini (n_n)


13 comments:

Perempuan Patah Hati said...

TAKDE LA MAHAL SGT EK . .

Shila said...

uuuu..

x lunch lg..tgk gmbr makanan terus berbunyik perut..

tadi elok je dia diamm..hahah

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

her her her..ak fhm tang bandingkan harga tu lynn..hehe

Nasi lemak sambal sotong..urm..kalau ada yg blnja,baru aku makan situ,her her her. Lain mcm je kan gelak aku?hahahaha

Eh, chee cheong fun tu apa meh? Mata aku melekat kat mknn tu jugk. Tak pernah mamam pun. Rasa apa?

#Aku taktau ko menulis jugak..ce tunjuk skit,ce tunjuk, ce ce,hahaha. Aku share panduan tu pun sbb ak perhati rmai blogger buddies yg suka menulis.

Busyra Takiyudin said...

oke la. price yg brpatutan.

merahitujambu said...

sedapnyaa semua..adeh..rosak diet..hehehe

eima said...

bg mahai la kot sbb nasi lemak sotong 9.90 ... mayb sbb penjemanaan kot .. tp hebat la mu dik .... ade job design kat situ .... terbaik la ko

nuyui a.k.a miss YUI said...

tgk chcfun tu rasa menarik..nyum2

Unknown said...

aduhh..sedap2 nampak menu tu..telan ailio akak..hehe
*thanx sudi singgah myblog.. dah follow sini semula :)

hana hadi said...

kopitiam2 ni kureng skit hana sbb hana baget kopitiam ni ada segala jenis makanan berasaskan kopi.hana plak xminum kopi

padahal mana ada kopi2 pun kan.hehe

Unknown said...

yg pasti takkan try durian puff.. haha!

chee cheong fun tu ape sebenarnya?

IntaNBerliaN said...

durian puff tu pun akak xpnh rasa... mesti sedap kan sebab durian..hihii

Nong Andy said...

Akak pun paling teringin try durian puff hehehe... nampak sedap gulp!

Hahaha... kurang kasih sayang eh?

Killiney Kopitiam said...

Good review on Killiney Kopitiam food, may give us your comment too at http://malaysiafood.org/killiney-kopitiam/