Happy Three Friends

Miss Money

Saturday 8 December 2012

Dinner @ Chinese Food Restaurant

Holla !
Semalam aku ada dinner ofiz. Lepas kerja terus gerak.
So aku pakai baju kurung je. Haha wife boss cakap
Tema warna pink, tapi aku pakai tudung je pink
Lain semua ungu~ Hahaha..

Kami dinner dekat Mutiara Hotel, Johor
Aku memang tak pernah tahu lah kan pasal hotel-hotel
bagai ni, Sebab tengok gaya hotelnya,
Grand gila Tengok je lah kat carpark,
penuh kereta mewah je
Haha :p

Ruang lobi yang grand

Kami dinner kat restoran chinese food yg ade dalam hotel tu.
Nama restoran tu amende entah. Tak reti baca sebab tulis cina.
Tapi ia halal. Wajiblah halal kan~ Haha :p

So, layan gambar je lah ek~ :D

Aku order jus tembikai je. Yang dalam cawan kecik tu teh cina.
Wekkkkk ! Tak sedap, tawar, pahit berangin semua ada kecuali manis.
Tapi teh tu bagus untuk kesihatan. So, aku pun teguk je lah dgn tabah~

Lepas air sampai, hidangan ni pon sampai~
Dalam satu pinggan tu, ada udang, ayam, dan pelbagai jenis makanan
yang aku tak kenal apakah namanya, aku ngap aje ! Semua sedap~~
Tengah lapor kan :p

Then ialah SHARK FIN SOUP !! Arghhhhhhhhhhhhh (>_<) !!
Help ! Help ! Aku macam tak lalu nak makan benda ni. wuwuwu~
Tapi rasa rugi kalau tak try, so aku pon telan je lah. Okay lah (u_u)
Bini boss kata, shark fin ni mahal.. yelah, makanan mahal kan salunya
tak sedap. HAHAHA :p

Tapi, memang bagus benda ni untuk kesihatan. Cuma aku ni pencinta
alam kan, rasa bersalah lak bila makan tu kadang-kadang terasa mcm
tergigit ikannya, terbayang ikan jerung~ ish3~~

Next is....
Yeayyyyyy apakah itu~~~~ Aku tak tahu ikan apa dan masak apa~~
HAHAHA...nak kata masak tiga rasa, macam lain je...entahlah, yang
penting okay lah rasa dia, aku biasa2 je, ye lah lidah melayu~ hAha :D

Haha korang nampak tak yang bulat-bulat comel licin tu?
Itu adalah roti ! Diorang ada sebut namanya, tapi aku tak reti nak
eja..hahaha :p luar roti tu rangup tapi dalam dia lembut gila,
sedapnya ! >_< Hihi......dan roti tu kena makan dengan ikan, tapi
aku rasa macam tak best je kombinasi tersebut. So aku makan lah
roti comel tu dgn Shark fin tadi :)

Yang belah kiri tu udang, sedap !
yang atas kanan tu ayam goreng (aku tak rasa, sbb dh biasa makan)
berlagak gila ! Hahah :p

dan yang bawah kanan tu ialah ITIK @ Donuld Duck nama glamournya
Haha, nervous gila bila nak makan itik tu, aku tak pernah makan itik
Wuwuwu T_T, lama gila tengok benda tu dalam pinggan, at last aku ngap
jugak~

Dannnn...yeay ! Sedap ! \(n_n)/

Ini vegetables..harap maklum masa ni kitorang semua dah full !

dan lepas tu lah baru sampai....
Nasi Goreng Cina.....serius benda ni semua orang tak boleh nak
habiskan dah, even sepinggan pon..masing-masing dah kenyang
dan rasa ngantuk. Semua termenung je, kunyah pelan-pelan je~
Haha....dan finally the dessert !!!

Yahoo aku suka dessert ! Dah terbayang dalam kepala brain aku ni
akan ice cream yang sedap berkrim, wargh sedapnya ! Tapi....
EH ? SHARK FIN lagi ke ?????? (O_o')

Wuwuwu, rupanya ini dessertnya, bukan ice cream pon :(
Ini ape entah, tapi sedap gila ! Banyak-banyak food malam tadi,
ini yang aku rasa kena dengan tekak melayu aku ni, Hahah ! :D
Manis je, yang coklat2 tu macam kerepek rangup. Sedap gila lah
benda nih ! :D

Dan owh ye, masa dinner tu, table kami ada 2 orang budak kecik
yang comel, lagi-lagi yang lelaki tu, suke buat muka dan menyanyi :p


dan di ruang lobi, ada bentuk brick love besar kat wall dia :D


Yahoo ! Itu je :) Terima kasih sudi singgah blog aku ya (n_n)
Take care, all~


4 comments:

hnahdy said...

yang aling sedp sakali makanan apa? hehe

sup shark? bukan ikan jerung.hehe

Anonymous said...

Wah lynn! Lapar terus fy tau lepas baca entry ni. T____________T

Nong Andy said...

1stly... header baru lagi.. malah blog dah tukar templet.. tgk.. lamanya aku tak datang.. ampun maaf LynDamya.. akak bz dan masalah berukband

2ndly.. eh? Lynndamya dah kerja.. wah....wah..wah... ketingalan zaman lagi akak..


di sebabkan akak byk tetinggal bas jadi akak nak baca balik mana..mana yg tertinggal tu.. tapi nanti dulu.. nak baca kena lepak lama2 kat blog ni.. minta kopi boleh hehehe....

AME said...

hooooo~~~~ mewah nieee~~