Happy Three Friends

Miss Money

Tuesday 1 April 2014

Farewell Party @ The Manhattan Fish Market, AEON Kulaijaya


Gambar google

Semalam, bos aku buat farewell party untuk Wani, kawan
sekerja aku. Akibat tak banyak masa, so bos decide untuk
pergi melantak dekat AEON Kulaijaya je lah, so okay gak
sebab memang dekat je dengan rumah aku. Haha..sampai
je, bos dah pilih nak makan di Manhattan Fish Market...
yeayyy ! Aku excited sebab tak pernah makan kat situ :D

So, ini menu book dia :


Lepas pilih-pilih dalam masa yang agak lama, aku pun
pilih lah set menu yang ada nasi sekali, maklumlah, aku
kalau makan, mesti nak ada nasi sekali, baru lah lengkap~
hehehe, aku pilih ni Mediterranean Baked Fish :D

Macam biasa, appetizer sampai dulu, tapi ape entah nama
dia, rasa dia macam kulit karipap yang dah digoreng tu :


Then, air-air pulak sampai, aku order air Blue Lagoon (float)
akibat tertarik dengan warna airnya yang biru. Dan masa
nak order tu, aku tersebut Sunway Lagoon dengan jayanya~


Yang join party tu ada 6 orang, dan menu aku adalah yang
kedua akhir sampai. Sedih sungguh, perut aku dah menyanyi-
nyanyi dah, sebab aku dah standby perut (lah konon) untuk
makan masa farewell ni, haha lapar gila, berikut adalah menu-
menu yang mereka order :

Ini ikan Salmon, tapi aku tak ingat apa nama khas menu ni...
Ini Fish and Chips yang memang menjadi favourite kat
Manhattan Restaurant ni, dia guna standard lah ikan Dory,
dua ketul ikan dory okay..tapi kalau tak habis, senang
je, sebab boleh terus bungkus guna paper yang sedia
menjadi alas food tu :D
Haa ini kawan aku yang nak berhenti kerja tu punya
order...ni kira macam Seafood Set kot? Entahlah, sebab
dalam tu semua jenis seafood ada, ada sotong, ada
kupang, ikan, ayam, dan nasi..hahaha padan muka dia
semput nak habiskan :p
And finally selepas lama menunggu, order aku pun sampai~

Yeayyy...ikan Dory di masak tak tahu dengan Nasi Garlic
dan herba-herba berserta sayur-sayuran sihat brokoli
yang aku tak nak makan, dan lobak yang segar...hahaha...
tapi lidah melayu kan, aku makan ni campur dengan sos
cili, sebab macam rasa food ni tak cukup rempah gitu~~ 
Okay, dah siap makan, kami tak order dessert pun sebab
tak dipelawa oleh bos T_T wuwu baru nak makan ice cream.
By the way, aku habis makan awal. Pada aku, aku memang
buat pilihan menu yang tepat sebab size hidangan agak
sederhana, dan makan cara melayu (ada nasi, ada lauk)..
Haha so aku habis awal :D dan boleh ambil gambar dekorasi
dalam kedai tu..hehe

Sudut paling cOoL aku rasa...
Foto besar gedabak di sudut lain dalam kedai
Rate harga untuk Manhattan Fish Market ni standard lah
kot, fish and chip dekat RM 20 lebih macam tu, then
menu-menu lain macam aku makan tu RM 19.90...standard
lah kot? Entah, aku tak selalu makan tempat macam ni, ni
pun sebab bos aku suka makan-makan dan bawak pergi tempat
makan macam ni...hehe

...dan ini lah dia budak yang nak pindah tu :


Sedih jugak dia dah pindah, aku dah takde kawan tempat
nak bergosip or cerita masalah dunia...dia baya aku,
so kepala otak boleh masuk sikitlah kann kalau nak citer
pape pun, haha tapi xpe, dia duk dekat je, leh jumpa
jugak nanti..emo lebih aku ni :p Haha

Okay itu saje nak citer, terima kasih sudi singgah sini
(n_n)


2 comments:

msredcheesecake said...

ye ke tersebut sunway lagoon? hheee...

saya ni MFM ni kurang sikitlah... dah lah mahal...

Unknown said...

hehe...air blue lagoon tu cam sedap...tapi bila scroll lagi bawah...rasa cam semua sedap...adoai...