Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 17 February 2016

Tempat Beli Karpet Rumput Per Meter Murah di Johor

Assalamualaikum (n_n)


Sekarang ni memang trend guna rumput karpet kan? Hahaha aku pun suka, sebab rumput karpet ni membuatkan sesuatu tempat tu tampak lebih natural gitu...sebab tu aku nak jugak cari karpet rumput ni untuk letak kat pelamin aku hari tu. Kat mana aku beli?? KAT SINIIIII!!! Yeayyyy~~



Dekat Pekan Ayer Hitam, Johor! Sebenarnya, kat situ ada few kedai jugaklah yang jual karpet rumput ni, tapi aku lagi suka pergi kat Kedai PISB tu sebab lebih berbaloi. Kenapa berbaloi? Okay tengok ni...


Ada satu kedai tu dia jual sebesar ni Rm65. Aku nak guna untuk beli kat pelamin, paling koman pun aku nak karpet tu lebar lah sikit kan, so if aku beli karpet size macam ni dua keping, total Rm130.

Tapi, kalau aku beli di kedai PISB tadi tu....aku dapat lagi murah iaitu Rm116 sahaja untuk size yang 3x besar daripada itu! Gila berbaloi kan?? Rumput karpet kat PISB ni belum potong, so memang boleh beli by meter :D And rumput dia ada banyak jenis, ada panjang, ada pendek dan sederhana. Aku beli yang sederhana.


Tengok aku siap sediakan 'Rajah Kefahaman' kat bawah kiri tu untuk menunjukkan betapa murahnya ia berbanding yang dah siap potong tadi tu. Hahaha~ Just imagine aku beli 4 keping kat kedai lain tu, totalnya adalah Rm260, tetapi aku boleh dapat serendah Rm116 sahaja untuk saiz yang lebih kurang sama macam tu. Owh my God~~ kemurahan apakah ini???~~~



Btw, PISB ni jugak ada sediakan member card untuk dapat diskaun, caranya mudah gila. Masa kau bayar barang tu nanti, casher akan tanya nak jadi member, so nanti dia minta kau Like FB PISB ni, then dah jadi member. Harga karpet rumput yang aku beli hari tu pun jadi dalam Rm112 je lepas diskaun.Best sangat!!!




Jadi, silalah ke PISB, Ayer Hitam ini. Sangat selesa untuk membeli barang kahwin kat sini sebab ianya ber-aircond, besar gila ada 3 tingkat dan luas. Barang-barang pula semua design baru punya dan paling penting, ada toilet disediakan kat dalam ni. Hahaha, ye lah kalau pempuan datang sini confirm spend berejam nak belek barang, so tak perlu risau sebab ada tandas. Hahaha...

Rumput karpet tu pulak, sebab dia besar kan, lepas guna pun masih ada lebih, jadi lepas habis majlis wedding, aku letak je kat ruang tamu rumah. Memang matching lah sebab dinding rumah pun berwarna 'shrek'. Hehehe :p



Lagi separuh tu, aku guna untuk buat hantaran aku ni...



Klik untuk baca tutorial gubah hantaran guna rumput camtu :)

P/s: tengah kumpul semangat untuk kembali BW blog rakan-rakan. Semangat yang hilang~ hahaha banyak nya entry korang yang saye dah missed. Wuwuwu T_T

8 comments:

eima said...

WOW SENMUA DIY SENDRI ... KAGUM LA

miss eimanhikmah said...

bgusnye..semua wat sendiri...

Unknown said...

Cantik

Ana Jingga said...

hijau gituu lynn, pijak tak sakit ke lynn ??

Raz said...

Bagus jugak ni.. boleh kitar semula.. yeayy tak membazir

Cici said...

oh so sebenarnya sesuai utk kapet rumah jugak ke babe? cantik. tapi provided takda budak la. kalau tak , habis sepah sepah -__- sisa makanan semua mesti tersekat kat dalam tu

rose jingga said...

Sy pun sedang mencari rumput karpet ni buat hantaran perkahwinan sy nant. Sy padankan rumput karpet ni kayu bentuk mini pallet.

Unknown said...

Hrga 116 ue brapa bsar size carpet eek?