Happy Three Friends

Miss Money

Monday 31 July 2017

Eksperimen Pampers Terhadap Baby Diang Marissa

Salam (n_n)
Amboi, bunyi eksperimen tu macam kejam sangat je kan. Tapi biasalah, kita sebagai ibu-ibu yang newbie ni mesti semua benda pun kita nak tengok dulu... nak kaji dulu sesuai ke tak dengan anak kita, nak kenakan dengan harga lagi mampu ke tidak, kan? Termasuklah penggunaan pampers dan wet tissue. Berikut adalah antara pampers dan wet tissue yang pernah anak aku guna, dan kesan kepada kulit punggungnya.

1. Pet Pet Newborn (NB)
Pet Pet ni aku beli kat Lazada, 4 pek lebih kurang Rm80 lebih je termasuk kos penghantaran. Sangat berbaloi kot sebab kitorang kira-kira balik, adalah save dalam 40% berbanding beli kat pasaraya. Baby aku masa lahir sangat kecik, jadi even pakai newborn pun still longgar :'(. Tapi Pet Pet okay, biar pun longgar dia tak bocor, plus aku selalu jugak tukar pampers nya. So takde lah ruam sangat. So far Pet Pet memang okay untuk beliau.

2. Drypers Touch Premium Softness
Yang ni kami dapat atas ihsan boss suami aku. Anak dia pun lahir dekat-dekat je dengan tarikh anak kami lahir, beza seminggu dua camtu je kot. Haha, so anak dia dah tak muat pakai S, lalu dia sedekahkan lah kat kami pampers ni bersama pampers Mamy Poko. Tapi aku citer pasal Drypers dulu okay.

Aku tak tau sama ada bontot anak aku dah membesar ke apa masa tu, tapi pakai Drypers selalu bocor time anak aku melepas secara banyaknya pada suatu-suatu masa. Bila bocor ia pastilah melimpah sampai ke tilam kan, so her mommy is sooo stress.. haih! Sejak kebocoran berlaku 2x dalam masa tak sampai 1 jam pun, aku trauma nak guna. Kah! Kalau nak pergi berjalan pun, memang aku tak berani nak guna Drypers. Rasa insecure gitu, chewah!

3. Mamy Poko
Haa.. Mamy Poko ni pun hasil pemberian boss suami aku jugak, cuma kami tak dapat dalam plastik dia, so tak tau mana satu jenis yang dia bagi tu. Cuma kami tau ia adalah saiz S semata. Tapi yang bagusnya, even dia saiz S pun, saiz S dia tu agak besar berbanding saiz S jenama Pet Pet dan Drypers. Amatlah selesa dan tenang bila mommy pakaikan Diang pampers jenama Mamy Poko ni. Corak pun cantik u'olls~ Al-maklumlah pempuan kan memang suka ada corak-corak comel ni, padahal bukan nampak pun kalau dah baby dipakaikan seluar. Ha samelah dengan jenama pad yang ada corak-corak love dekat pad dia tu, sebab wujud golongan macam kitorang lah pad macam tu boleh laku tau~ Padahal diri sendiri je yg nampak corak tu kan~Hahaha!

So, Mamy Poko memang best! Tapi regenya pulak lah agak mahal. Kena lah consider brand lain pulak. Dalam kepala memang dah fikir nak consume Pet Pet saiz L je.

4. Kiddo
So, masa pampers hasil pemberian boss dah habis, kitorang kelam-kabut nak cari pampers sebab terlupa nak beli stock. Kah! Cari punya cari, suami aku suggest try jenama Kiddo ni. Harga murah dalam Rm22 je gitu. Ada corak-corak lagi tau, comel! Haha...dan ya Allah bestttt gilaaaa jenama ni. Serius lah, tak bocor, pastu macam tebal je pampersnya. Selamat lah kiranya untuk guna memalam tu, takde lah bocor. Nak bawak anak jalan-jalan memang standby je pampers jenama ni. Sangat murah dan kualiti dia bagus pulak tu! Memang terbaik!

******************************
So, sekarang ni aku terpaksa pulak guna Pet Pet lagi sebab jenama Kiddo tu tak semua pasaraya ada. Tapi, Pet Pet memang okay jugak. Harga boleh lah berbanding yang lain, kualiti pun okay! Dan yang paling penting kulit bontot anak aku tak ruam. Sekian, perkongsian daripada saye :D

P/s: Cuma pernah sekali ruam tapi tu sebab guna wet tissue murah. Nasib ada beli satu produk ni, cepat baik ruam dia tu. Produk apa? Haa... nanti aku review okay! :D

2 comments:

Anum said...

great review

ct cheery said...

Good job..Mantap reviewnya . Leh jadikan reference I ..TQ hehe