Happy Three Friends

Miss Money

Thursday 19 July 2018

The Unplanned Trip to Pavilion, KL

Salam!


Ya, aku rasa perancangan yg tidak dirancang ni adalah kejam sebenarnya. Lagi2 bila kau terpaksa pergi ke Pavilion dalam keadaan yg tidak bersedia daripada segi persiapan dan penampilan diri. 

Pagi Sabtu tu konon nak bangun pagi bawak parents aku pergi sarapan je pun. Kebetulan warung sarapan tu memang sekangkang kera je dgn Stesen KTM, so suami aku cadang nak ajak parents aku naik MRT lepas sarap. See?

PLAN ASAL:
Round KL naik MRT, tanpa turun di mana-mana. OK? Deal. Aku setuju!

Tiba-tiba, terturun kat Pavi pulak. Ah, sudah!


Bukan cadangan orang lain pun, cadangan aku dgn suami aku jugak. So, sebenarnya kitorang lah yg kejam sebab paksa mak abah aku turun singgah Pavi dalam keadaan yg tak siap sepenuhnya. Hahah! 

Tengok je lah gambar kitorang kat atas tu haa, dah macam nak pergi mandi sungai kata suami aku! Dengan si Diang pun pakai baju hape je hari tu. Hahaha :p


Maka, berjalanlah sekumpulan 'orang kampung' kat dalam Pavi tu. Aku memang dah bajet natural beauty habis lah, padahal gila meroyan rasa sebab keluar tak calit mekap langsung. Yelahh, nak g sarapan je kan memula...sapu bedak dgn lip balm je lahh. Lepas redah matahari nak g pavi, cair bedak, Hahaha! Pulak tu mekap pun xbawak dalam beg. Huwaaaa!!

FYI aku memang xconfident kalau jalan tak mekap. At least pakai eyeliner dan lipstick supaya muka aku xpucat. Kah!


Aku tak boleh terima aku pakai camtu g Pavi. Dengan tudung bawal bersimpul kasih kat hujung, dengan tracksuit ala2 National Georaphic di kaki, nasib baik selipar aku Fipper yg ada label Gajah warna Chrome tu, so nampak lah sedikit bergaya kat situ~ Hahahahaha! Apekah! Mak aku sorang je yg nampak macam dah siap sepenuhnya. 

Apapun, best lah sebab dapat bawak parents aku naik MRT dan paksa diorang g Pavi, kalau nak tunggu naik kereta memang tak lah dengan jem dan sesaknya lagi. Sesat pun mungkin juga! Hahah :p




Okay tu je. Terima kasih sudi baca (n_n)

P/s: aku memang jenis tak percayakan natural beauty diri sendiri. Kalau dulu ya, tapi lepas jadi mak2 ni, rasa macam owh di manakah natural beauty ku? Dah ke laut kah? 


No comments: