Happy Three Friends

Miss Money

Monday 3 October 2011

Angker : Pengalaman Seram Krew Drama 'Cer Citer...Cer citer...'(3)

Kisah Ketiga
Ok, dalam drama ini ada satu scene yang memerlukan tiga watak hantu iaitu Langsir (faham2 jelah), hantu cina dan hantu rumput. Proses per'make up'kan watak-watak ini pulak dibuat dekat bilik Iskandar yang tadi tu. Korang tahu je lah kan, muka-muka yang asalnya cantik bila di make up oleh jurumekap yang memang pakar wat special effect hantu...memang sejibik lahh sama dengan yang real...errr.....

nak dijadikan cerita, tengah-tengah shooting (area-area situ je) itu, makanan pun sampai...so, mereka pun nak makan lah, tapi tengok-tengok, senduk pulak takde...tertinggal...dan kalau bab-bab macam ni, memang keje iskandar lah yang kena ambil. Iskandar pun pinjam lah motor krew lain yang kebetulan ada kat situ, dan terus balik ke chalet penginapannya seorang diri untuk amek senduk.

Bila dia dah sampai ke chalet dan masuk ke biliknya utk cari senduk, dia ternampak pulak watak si Langsir itu baru turun rumah dan lalu di tepi tingkap biliknya dan tergesa-gesa nak pergi ke set shooting..Dan terus blah daripada situ.

"Oh...datang set lambat ye.....ko dah lah pakai make up baju camtu, buatnya orang-orang kat sini ternampak tak ke naya..hish, nanti kau aku datang set nanti siap kau.." getus hati Iskandar.

Setelah berjaya mengambil senduk....(ye, aku suka ulang senduk ni banyak-banyak kali..) terus dia balik semula ke set dan terus pergi mendapatkan si Langsir itu.

"Weyh, kau tadi lambat pergi set kan? Dah la pakai macam ni, orang lain nampak kang terkejut susah tau..." dengan nada ala-ala nak mengenakan perempuan yang memegang watak Langsir itu.

Perempuan itu terdiam, dan hanya memandang Iskandar.

"Aik, dah kenapa dia diam je ni?" Iskandar tertanya dalam hati. Hati dia masa itu dah rasa tak sedap dah.

"Takde bang, saya memang datang awal daripada tadi kat sini...." jawab perempuan itu.

Iskandar masih tak percaya ;" Betul ko takde balik kejap ke amik barang tertinggal? Handphone ke? Apa ke? Takde?"

Tiba-tiba, kawan-kawannya menyampuk "Betul bang, dia ni pergi sini sekali dengan kitorang naik van, daripada tadi memang kat sini je bang..."

Ah, sudah ! Giliran Iskandar pulak terdiam. Dia termenung memikirkan balik kejadian tadi. Mati-mati dia sangkakan yang tergesa-gesa turun daripada chalet tadi itu adalah perempuan ini, rupa-rupanya............................erkkk...Gulp !


Kisah ini adalah kisah benar. Kepada para pembaca, diharap basuhlah kaki sebelum tidur, amek wuduk, dan bacalah ayat Qursi sebagai pendinding dan pelindung diri, ingat, baca dengan yakin ! Semoga kita semua dihindari daripada segala gangguan syaitan. AMIN~~

No comments: