Happy Three Friends

Miss Money

Friday 16 December 2011

DILARANG ping link korang kat ruang komen aku

Assalamualaikum and hi readers.
Before ni aku rasa dah ramai yang buat tajuk pasal blogger yang mengejar
follower kan? Termasuklah aku. Ni masuk kali ketiga aku buat entry pasal ni.
Sebab apa, bila aku ping je entry aku, kat bahagian komen akan dikomen.
Automatik naik notification kan. Excited nak tengok komen apa lah agaknya tu,
kita akan mengharap komen yang dibagi tu berkaitan dengan entry kita kan. Then
bila bukak je tengok komen :

"(bagi link diorang), follow my blog okay, like fanpage sekali,
komen dan sebagainya"

Owhh What the fUCK Fish & Chips ??

Aku tau lah kalau korang follower baru, nak orang support tapi bukan macam tu
caranya, bukan sekadar promotion macam tu. Atlist hargai apa yang orang tu
tulis, aku rasa kalau korang komen something yang relate dengan entry dorang
tu, lagi dorang senang nak start conversation dengan korang, diorang sendiri yang
mungkin minatk link anda tanpa anda perlu bertindak phathetic dengan ping your
link dekat semua ruang komen orang. Ni aku bagi tips ni, sebab dulu aku buat
macam ni, Alhamdulillah selain dapat tambah followers, korang akan ada loyal
readers yang baca setiap entry korang, bukan setakat follow je. lepas tu harraam
tak singgah lagi.. :)

Aku saja buat tajuk camni, nak tengok ada gak tak yang tegar jugak ping link
dorang kat komen aku jap g. Ada yang marah ke? It's okay, korang boleh pergi
blog lain sebab aku menulis bukan untuk sedapkan hati sesiapa or gembirakan
hidup orang, tapi aku menulis apa yang aku nampak dan rasa.
That's all thank Q for reading this entry :)

5 comments:

Anonymous said...

haha menyampah kan mcm tu? kalau ye pun nak cari followers jgn la bt orang rasa menyampah. annoying sgt! >,<

shamyheart said...

very nice entry.

Terbaik.

Rimas juga ada spam link bawah ping kita. tengok juga apa yg dikomen, mana tau mana Lynn dulu. kehkeh. tapi kalau spam link, mmg abaikan je. bukan apa rimas kot. tegur kang kata kita sombong pula.


Ya dear, jadi diri sendiri je. Saya dulu pun lagi la berani main tulis je, padahal masa tu tak ramai yang berani tulis macam saya. Haha~ Ada pe hal, lantak la, janji jadi diri sendiri dan tak kacau orang cuma tegur je. Hehe~

p/s: wah, dah buat pop up comment. ha, baru la senang nak tinggalkan komen =)

Kalau boleh, buang word verify, lagi cun..

LynnDamya said...

Fyfy : kannnn fyfy, sentap hati mak nak bila org duk pink link dorg kt komen i~~ hahah..

Sha : wah pnjgnye komen dia, :) btul, kang tegur ckp kita sombong, pdhal kau tu annyoing sgt lah, hmm..yes, jd diri sndiri je kan, wee~ thank Q :) em sy just tukar pop up window je, word verify tu mmg sy xnk buang, sorry ye :) hehe hope pop up window tu dpdt lah senangkan sha nk komen sbb sy tau line sha skg tgh proz kan sbb chrome yg baru tu, ish3 siannn :) hehe

Gdsbnga said...

marah nampak , baru nak ping link . keke . k joke :P

dulu pun sy penah buat jugak . now dah tak lagi . lagi suke ping dekat group facebook :)

LynnDamya said...

gdsbnga : hey hehe agak emo sikit :p owh it's ok :) hehe maaf ye klw terasa :)