Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 21 October 2015

Jom Tiru Cara Blogger Jana Side Income

Salam.


Haha, dah macam citer seram. Btw, tahukah anda majority blogger gigih menulis blog sebab mereka dapat menjana side income melalui perkara tersebut? Dan tahukah anda, orang-orang yang takde blog pun boleh sama-sama buat duit macam orang yang ada blog! Hahaha, nak tau camne? Jom baca lagi...tapi shh~ ini rahsia blogger tau! Anda beruntung sebab dapat tau semua ni ;)

1. Khidmat tulis advertorial
Terdapat ramai usahawan-usahawan / para peniaga yang nak pasarkan produk mereka dengan cara yang kreatif, namun KEBANYAKAN DPD MEREKA TIDAK TAHU TENTANG KAEDAH PENGIKLANAN DI BLOG (PRODUCT REVIEW) yang sebenarnya dah terbukti mampu menarik lebih lagi orang ramai supaya alert tentang kewujudan produk mereka.

Kami sebagai blogger, kadang-kadang hanya tunggu je orang datang cari kami untuk upah kami tulis advertorial / review tentang produk kami, tapi untuk anda yang takde blog, macam mana nak buat? Senang je, macam ni...
1. Bekerjasama dengan mana-mana blogger yang blog dia kebaboom, i mean ramai orang datang baca...
2. Cari mana-mana usahawan / peniaga dan dedahkan pada mereka tentang betapa berbaloinya tulis pasal produk mereka di blog.
3. Beri sebut harga (anda tulis review / tumpang publish di blog yang anda pilih untuk bekerjasama tu) dan nikmati keuntungan sama-sama

Mudahkan?

2. Share & Earn Reward

8Share.com adalah satu website yang membolehkan anda berkongsi mana-mana link yang anda suka di mana-mana laman sosial anda termasuklah FB / Instagram dan sebagainya, dan bila ada orang klik, anda akan dapat reward. Sounds great, right? Yeahhh sebab tu aku suka berblogging! Hahaha...try lah kat situ, daftar as New Member, sharing link and get reward (n_n)

3. Join Contest / Giveaway

Ini paling ramai dan paling selalu blogger buat. Join contest! Sangat banyak contest dan giveaway yang ditawarkan, tapi kita tak pernah rajin pun nak join kan? Jangan camtu, rajin-rajinkanlah diri untuk join contest. Siapa tahu rezeki anda kat situ, pastu menang CASH grand prize pulak kan...haaa~ so, joinlah contest di sini (klik).

Okay tu je perkongsian hari ni. Owh jap, ada lagi satu. Klik SINI untuk sesuatu yang sangat menjimatkan dan berbaloi gila! Haha..okay tu je bye (n_n)

p/s: semoga murah rezeki, amin!

2 comments:

Suria Amanda said...

Dulu ada 8share ni...pas tu dah lupa password..malas dah la nak bukak...hehehehehe

eima said...

aku ni dah lama register 8share tp baru2-3 hari ni rajin hahahaha
aku rasa dah bertahun kot daftar ..... sbb aku tak ingat pun bila bila check email yahoo yg bertahun tak bukak tu nampak email 8share hahahaha