Happy Three Friends

Miss Money

Friday 30 October 2015

MyWeddingJournal #5: Takde Rezeki Nak Mekap Dengan Fyna

Salam...
Dalam entry INI, aku ada citer aku dah booking make up sanding kan. Tapi tu lah, bila kita booking dengan bridal, MUA (make up artist) nya ada lebih daripada sorang. So, ikut nasib dapat yang mana free, haa yang itulah yang attend untuk make up kan kita. The problem is, MUA yang aku suka hasil make up dia tu skang dah amek job buat pelamin. Awal-awal lagi dia dah mention tak sure dia dapat ke tak make up kan aku, sebab dah bz...


Dia ada jugak bagi list MUA yang lain2 (freelancer), tapi semua portfolio tak meyakinkan. Serius okay, kalau kerja dalam bidang-bidang macam ni, portfolio adalah sangat penting!! Barulah customer pun rasa yakin dan percaya nak guna khidmat awak. Ini kalau tak banyak portfolio lepas tu kalau ada pun make upnya nampak mengerikan, camne?? Ade ke patut make up bawah mata kontra gila putih dan tak blend dengan warna kulit. Woo boleh mimpi ngeri pengantin tu tau!

Lebih-lebih lagi bila baca pengalaman-pengalaman malang pengantin yang dimekapkan secara sambil lewa oleh mak andam sampai jadi tak cantik. Hmm~

Btw, korang mesti kenal blogger Fynahere ni kan?


Aku sangat adore hasil make up dia, cantik + sweet + natural + bestnyeeeee kalau dapat di-mekap-kan oleh Fyna. Tapi Fyna jaga area utara sana, kalau area Selatan cam aku ni kat Johor, kena deal dengan adik dia, Mimi. Punn sama cantik jugak si Mimi tu make up... Aku sangat berharap dapat guna khidmat diorang ni, tapi dah full~ Hahaha kesian betul aku nih!

Tunang aku pun gigih carikan MUA yang mekap ala2 natural macam tu, dan akhirnya jumpa! Dalam senarai yang dia bagi tu, aku berkenan kat hasil make up dua org MUA ni, iaitu...

1. Natasha
Make up dia cantik, natural dan simple2 je. Suka tengok! :D


2. Aishah 
Ini pun cantik, natural dan lebih glamour sikit mekapnya. Hahaha pun suka jugak!


Bincang punya bincang dengan tunang aku, kitorang decide lah nak amek Aishah jadi MUA aku. Terus minta tolong tunang aku wassapkan untuk booking, nasibbbb masih kosong untuk tarikh aku! Hahaha rezeki, Alhamdulillah (n_n) If korang nak tengok hasil make up diorang, boleh klik kat nama dia yang aku tulis tadi tu ye :D

P/s: Deep in my heart masih terkilan tak dapat booking Fyna, and boleh tak masa dia cakap dah full aritu, aku terus bergenang air mata sebab kecewa.. hahaha :p 

6 comments:

Mimi Rheem said...

Adore kt dia too..Makeup dia sngt cntik n natural kan..

Unknown said...

tengok kat IG ada kot...

eima said...

Jgn jd cam aku import dr jauh bg tido hotel mkn tanggung siap bw shopping pastu menggatal dgn cameraman aku....dasar janda gatal membazir duit aku je....
Tudung tak bw...gaun x bw...gelabah kot mlm nk nikah pi cr tudung....esoknye time bersanding pun sama....๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜ 

ct cheery said...

Mesti Ada tu .Cari lagi

Elya Roza said...

faham sgt perasaan b2b bila nak cari mua untuk wedding.
mcm elya dulu lahh...mmg nk stick dengan anna cherie je..xnak mua lain..huhu

Unknown said...

hi lynn ☺
I'm newbie and please support me.
please visit my blog. have a nice day ♥
smartiesmoo.blogspot.kr