Happy Three Friends

Miss Money

Sunday 30 August 2015

Sape penah join pelaburan emas?

Salam....
Ada sesiapa yang berpengalaman menceburkan diri dalam bidang pelaburan emas ni? Satu hari suntuk ni aku dah study pasal pelaburan emas dan banyak jugak yang aku dapat faham.

Cuma terasa cliche pulak sebab kesemua artikel yang aku baca adalah artikel daripada dealer-dealer yang kaya yang mampu beli emas sekali berpuluh gram gitu. Camtu, memanglah untung cepat dan besar. So, semua tu agak tak bertepatan dengan apa yang aku cari, sebab aku nak tahu kalau melabur emas secara sikit-sikit je, contoh 1 dinar je, berbaloikah? Dan berapa lama kena tunggu untuk dapat untung?

Aku research gak tadi, kot-kot ada blogger-blogger yang ceritakan pengalaman dia join pelaburan emas ni, tapi hampeh langsung tak jumpa! Yang banyak, macam golongan yang aku citer tu tadi lah. Bukan tak percaya, tapi selalunya mereka ni cerita gebang sebab nak dapatkan komisen je if kita masuk dengan refer kepada dia. Berbanding kalau kita baca betul-betul pengalaman daripada orang-orang biasa, bukti dan feel dia lebih sikit gitu. Hehe...

So, anyone? Kot panjang buat lah satu entry khas untuk jawab soalan aku ni, dan sila tinggalkan link entry tersebut di ruangan komen aku. Terima kasih sebab sudi membantu :)

1 comment:

eima said...

pi tanya yui die pandai bab emas ....
tp ade blogger yg penah kena tipu dulu waktu beli dinar emas ke ape tah ....so becareful