Happy Three Friends

Miss Money

Monday 24 December 2018

My Second Pregnancy

Salam :)


Alhamdulillah, selepas setahun aku diberi rezeki untuk merasa mengandung lagi. Haha~ memang tak plan, tapi aku dan suami macam pernah terdetik nak bagi adik kat Diang Marissa sebab kesian tengok dia main sorang-sorang.

Instinct Pregnant Lagi!

Masa sebulan sebelum puasa last year, aku terperasan yang aku tak datang period pada waktu yang sepatutnya. Mula-mula biar je dulu, tapi bila dah sebulan tak datang period, maka instinct tersebut mula menghantui. Chewah~ suami aku pun perasan juga tapi masing2 macam simpan je dulu. Hahah~

Insiden Suami Termuntah Tiba-tiba!

Masing-masing macam mendiamkan je pasal ni, sampailah satu masa tu... kitorang tengah makan malam. Tetiba je muka suami aku jadik lain pastu terdiam, pastu tetiba terus berlari ke sinki dapur. Muntah!!
Aku pun gelabah lah terus tanya kenapa? Kenapa?? Dalam hati dah suspen, lauk aku masak pelik ke hari ni?? Matilahh~ hahahaha.. bila suami dah reda, dia cakap tak tau kenapa. Tetiba rasa mual loya pastu nak termuntah. Aku pun cam..erk.. apekah?

Actually, dalam hati aku masa tu rasa makin kuat instinct aku pregnant tu. Sebab memang kadang2 loya tu kena pada suami. Suami aku pun dalam diam instinct dia makin kuat juga macam aku.

Beli Pregnancy Test!

Tapi bila dah nak masuk 2 bulan aku tak datang period tu akhirnya aku dan suami mula lah membuka mulut pasal tu~ haha so kitorang setuju untuk try sendiri guna pregnancy test tu. Punyalah nervous wehhhh, anak 1st gua baru setahun lebih kot masa tu. Hahaha :p

Habis check, memang jelas lagi terang-benderang hasilnya dua garisan. Hahaha takde kabur-kabur, memang jelas gila. Kitorang cuma gelak je tak tau nak rasa apa masa tu. Hahaha! Blur sama macam masa dpt anak pertama. Dalam hati aku dah risau kena marah nurse sebab jarak dekat sangat :P

Memang Rezeki!


Apapun, nurse kat KK Bukit Mahkota Bangi memang best. Takde sorang pun yang marah, diorang semua cakap "Wah, nak jadi kakak dah ye" pada Marissa. Hihi~ Doctor je cuma tanya aku, tak penat ke? Haha aku gelak je~

Sebab aku rasa dah memang rezeki. Masa awal mengandung tu aku ada makan buah nenas mentah banyak kot. Memang rezeki sebab mungkin benih tu lekat kuat, then Alhamdulillah sampai laaa ni~ dah nak masuk 9 bulan dah.. haha

DUE DATE!

InsyaAllah, due date aku next year.. akhir Jan 2019. Sekarang dalam proses wean off dengan anak 1st tapi memang selalu failed lah kan, sebab maknye tak bersungguh sangat. Hahaha!


Apapun, doakan aku dipermudahkan semuanya insyaAllah.. masa mengandung first tu rasa macam semuanya jadi dalam sekelip mata dan sepantas kilat je.. bila masuk 2nd pregnant ni rasa macam nervous nya nak merasa lagi detik2 cemas dan rasa sakit contraction tu. Hihi~

P/s: 2nd pun baby girl juga, insyaAllah... boleh jadi geng kakak Marissa :)


No comments: