Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Monday, 2 December 2013

Paul Walker, dalam kenangan :(

Salam. Jika anda seorang yang meminati filem bergenre 'aksi' dan 18SG ke atas,
pasti anda kenal betul dengan filem Fast & Furious ini termasuk dengan pelakon-
pelakonnya sekali.



Aku salah sorang daripada peminat filem yang hebat ini. Masa aku log in Facebook, aku tengok
ramai yang post tentang kematian Paul Walker.(Aku tak pernah ambil tahu siapa nama-nama
pelakon filem tu kecuali Van Diesel, so aku tak tahu Paul Walker tu salah sorang pelakon dalam
filem tu) Jadi, aku google siapa Paul Walker ni, dan bila aku tengok gambar-gambar dia yang
keluar, terus terdiam...

Paul Walker

Dia?? Serius? Aku macam tak percaya, sebab sebelum ni ramai yang
menyebarkan berita-berita palsu tentang kematian artis-artis Barat, so aku google
lagi untuk dapatkan kepastian. Tetapi apa yang aku dapat memang sangat menyedihkan,
tak sangka dia mati dalam keadaan yang begitu dasyat begitu. :(

News From DailyMail :


  • - Paul Walker was the passenger in the super-car which spun out of control and
  •   hit a pole and tree
  • - The 40-year-old starred in five of the six films about illegal street racing and heists 
  • - Actor had been at an event for his charity Reach Out Worldwide before deciding
  •   to take the car out for a drive
  • - The fundraiser to benefit victims of Typhoon Haiyan was taking place in a race
  •   car shop near to the crash scene 
  • - Guests rushed to the scene to put the flames out with fire extinguishers but the fireball
  •   had already engulfed the car
  • - Walker was the father of daughter, Meadow, 15, who recently moved to California
  •   to be closer to him
  • - The driver of the vehicle was former race car driver Roger Rodas, Walker's friend and      financial adviser
  • - Sheriff's Department has said that speed was a factor in the crash, while the bodies
  •   were so badly burned it will take days for them to be positively identified


  • x

    Gambar di atas adalah jenis kenderaan yang dinaiki oleh rakan Paul Walker dan dia
    sendiri, sebelum akhirnya terbabas, terbakar dan menjadi seperti ini :

    Burnt out: Paul Walker, who had turned 40 in September, died in the sports car which burst into flames in California

    Aftermath: Firefighters attend the scene where Paul Walker died when the car he was a passenger in crashed into a pole and a tree

    Paul Walker

    Dan kawasan kejadian kini penuh dengan 'bunga-bunga & lilin' takziah daripada
    kenalan dan orang ramai :

    View image on Twitter

    View image on Twitter

    Ucapan-ucapan takziah untuk beliau :

    A friend lost: Bill Townsend posted this picture of himself with Paul Walker taken hours before his tragic death in a car accident in California

    His 'Fast & Furious' co-star Vin Diesel posted a photograph of him and Walker arm-in-arm on Instagram with the message: 'Brother I will miss you very much'

    Castmates: Paul Walker with Tyrese Gibson (left), Vin Diesel (center left), and Ludacris (right) at the premiere of Fast & Furious 5 in Brazil, 2011
    Dalam kenangan : Paul Walker Bersama bintang-bintang Fast  Furious yang lain

    p/s : 5 benda yang buat aku sedih dengan kematian beliau ni :-

    i) Sebab dia pelakon utama dalam filem yang aku sangat suka
    ii) Sebab dia mati dalam keadaan yang sangat menyayat hati
    iii) Sebab dia salah sorang artis Barat yang membantu mangsa2 bencana alam seperti Tsunami,
        dan bantuannya itu dijalankan secara diam-diam je. Menurut dailymail, semasa kemalangan
        ini berlaku pun, Walker sedang dalam perjalanan hendak menjayakan sebuah majlis charity
        yang dianjurkannya sendiri bagi membantu mangsa2 Typhoon Haiyan
    iv) Sebab dia mati tanpa memeluk agama Islam, kalau Islam, boleh lah sedekahkan al-Fatihah.
    v) Sebab anak dia yang berusia 15 tahun baru je berpindah ke California untuk lebih
    dekat dengan bapanya ini, tapi xsempat... :(


    Hmmm...(teringat arwah Achik Spin yang juga meninggal dunia akibat kebakaran
    kemalangan macam ni, Al-Fatihah)


    3 comments:

    reenapple said...

    Hurmm.. aku pun sedih gak sebab aku memang layan filem3 ni. Huuu.

    eima said...

    sedih jugak sbb aku suka die belakon ... huhu

    Nong Andy said...

    Kesian anak dia..