Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Wednesday, 3 September 2014

4 Soalan Menguji Adakah Anda Seorang Psiko?


Salam...


Fiuh~ selama ini aku fikir aku dah cukup berfikiran seperti seorang psiko lepas tengok banyak movie-movie psiko orang putih. Tapi lepas je jawab 4 soalan ni, tak sangka itu rupa-rupanya pemikiran biasa je. Hahaha aku masih normal rupanya~ dan tak sangka betul aku jawapan versi psiko untuk 4 soalan ini sangat membuatkan aku meremang dan rasa aneh. Ish3...(-_-') seramm nih~

Aku lulus, try korang pulak yang jawab, nak tengok korang ni normal ke psiko?? Berikut adalah 4 soalan tersebut :

1. Ada seorang anak yang dapat hadiah bola sepak masa hari jadi dia. Namun, dia begitu membencinya, kenapa?

2. Ada dua orang adik-beradik perempuan iaitu adik dan kakak. Suatu hari, ibu mereka meninggal. Dan pada hari dibuat majlis pemakaman ibunya itu, si adik terlihat seorang jejaka yang tampan dan terus jatuh cinta pada lelaki itu. Tapi, dia tak berjaya menemui lelaki itu sebab tak tahu siapa lelaki itu. Nah, pada suatu hari si adiknya membunuh kakaknya. Kenapa?

3. Engkau menginap di tingkat 10 sebuah hotel. Suatu malam, kau berdiri di beranda hotel dan melihat suasana malam dari situ dan telah terlihat suatu pembunuhan. Pembunuh itu juga tanpa sengaja telah melihat kau. Dari atas, kau nampak pembunuh itu mendekatkan jari ke wajahnya dan membuat 'gerakan tubuh'. Apa yang dia buat?

4. Andaikan kau harus membunuh seseorang dan dia sedang bersembunyi di dalam almari, apa yang kau akan lakukan?


...dan sekarang...fikirkan jawapan yang bermain dalam fikiran anda tu bagi setiap persoalan di atas. Adakah jawapan anda padan dengan versi normal, ataupun versi psikopat... ;)


Jawapan :


1. Ada seorang anak yang dapat hadiah bola sepak masa hari jadi dia. Namun, dia begitu membencinya, kenapa?
i. Versi normal : Mungkin ada yang menjawab simple je, anak itu adalah perempuan, ataupun anak itu tak suka main bola sepak.

ii. Versi psiko : Anak itu cacat, takde kaki 


2. Ada dua orang adik-beradik perempuan, adik dan kakak. Suatu hari, ibu mereka meninggal. Dan pada hari dibuat majlis pemakaman ibunya itu, si adik terlihat seorang jejaka yang tampan dan terus jatuh cinta pada lelaki itu. Tapi, dia tak berjaya menemui lelaki itu sebab tak tahu siapa lelaki itu. Nah, pada suatu hari si adiknya membunuh kakaknya. Kenapa?
Versi normal : Mungkin anda menjawab dua-dua wanita ini mencintai lelaki yang sama (cinta tiga segi lah konon), yang mana adik dia cemburu pada kakak dia.

Versi psiko : Jawapan psikopat sangatlah mengerikan dan aneh; agar adiknya dapat bertemu lagi dengan lelaki tersebut pada majlis pemakaman kakaknya nanti.

3. Engkau menginap di tingkat 10 sebuah hotel. Suatu malam, kau berdiri di beranda hotel dan melihat suasana malam dari situ dan telah terlihat suatu pembunuhan. Pembunuh itu juga tanpa sengaja telah melihat kau. Dari atas, kau nampak pembunuh itu mendekatkan jari ke wajahnya dan membuat 'gerakan tubuh'. Apa yang dia buat?
Versi normal : Si pembunuh mendekatkan jarinya ke mulut, seolah memberikan amaran kepada anda agar menutup rahsia dan jangan laporkan kepada sesiapa.

Versi psikopat : Pembunuh sedang menghitung tingkat berapa yang kau diami, supaya senang untuk membunuh kau juga.

4. Andaikan kau harus membunuh seseorang dan dia sedang bersembunyi di dalam almari, apa yang kau akan lakukan?
Versi normal : Mungkin anda jawab anda takkan membunuh, ataupun mungkin jawapan anda bukak almari dan terus menyerang dan membunuh orang itu.

Versi psikopat : Cuma ini yang sama dalam kebanyakan movie yang aku tonton; buat-buat blah daripada almari tu, tapi sebenarnya perhatikan je almari tu, tunggu mangsa keluar daripada almari, dan bunuh.

...

So, how? ;)


Berikut adalah jawapan aku masa aku jawab 4 soalan ini...

1. Budak tu kena dera dengan ayah dia, kena baling-baling dan kena tendang dengan bola sepak. (hahaha, psiko lah sangat jawapan ni :p)

2. Adik dan kakak suka orang yang sama.(jawapan drama sangat~)

3. Pembunuh letak jari di mulut tanda suruh diam dan jangan beritahu sesiapa tentang pembunuhan tu. (cliche je rupanya jawapan ni..hahaha)

4. Ini je jawapan aku yang psiko, sebab selalu tengok dalam movie; buat-buat macam dah pergi tapi sebenarnya tunggu jauh sikit supaya mangsa keluar dan bunuh.

...

So...


Apa jawapan anda...?

;)

17 comments:

missShila Nget said...

jawapan no 2 aku je yg psiko..

hahaha

nur anis said...

jawapan saya semua normal..hehe

Diana Rashid said...

akak punya jopan semua normal..Alhamdulillah..hehe..

eima said...

aku normal ... huh ...

jawapan aku
no. 1
sbb budak laki tu suka barbie doll N he is a gay in d future

no. 2
bunuh kakak die sbb kakak die tau die yg bunuh mak die

no. 3
letak jari kat mulut dan buat gaya tembak guna jari dan tiup jari

no. 4
buka almari .... heret dan ikat kat katil dan robek perut.....sambil tgk die merayu2 minta dilepaskan ....

syira yaya said...

I can't think to answer it..lulz..hahah.

Anonymous said...

1)Sbb jeles
2)Suke org yg same
3)Buat gerakan kerat leher
4)Cucuk almari berkali-kali sampai kluar darah

Anonymous said...

Ni jawapan aku.
1) Tak tahu.
2) Entah.
3) Apa yang dia buat?
4) Ha?? Tak faham.

Ni jawapan psiko ke ? Ke jawapan orang malas ? Aku pun tak tahu. Dah banyak kali, baca. Jawapan kat atas jugak yang dapat.

Anonymous said...

Soalan sama macam dlm fanfic sasusaku tajuknya psikopat

Asafuan Asabeli said...

Aku seorang yg psiko?biar betul..

Nur Syahfika said...

Soalan no.4 yg psiko..
Buat-buat dah pergi..

Anonymous said...

Soalan no.4 psiko..buat2 dah pergi...

Mumul Kpoppers said...

Jawapan aq...

1) bdk tu benci bola tu maybe sbb dulu dia ada abg pastu abg dia mati kene langgar masa nk amik bola tu.

2) sbb mamat tu senanye bf kakak dia. Dia bunuh kakak dia dulu. Klau mamat tu x suka dia gak, dia bunuh mamat tu sekali.

3) pembunub tu suruh aq tunggu n diam sbb dia nk naik n bunuh aq jugak.

4) bkk je pintu almari tu pastu bunuh dia. Klau almari tu berkunci dari dalam, tikam pintu almari tu berkali-kali pastu ugut mangsa. Paksa dia keluar. Klau tak gak... tunggu dia keluar.

Ni boleh dikira normal ke? *innocent face* aq cuba utk jujur.

Mumul Kpoppers said...

Jawapan nombor 1 & 3 kau x bleh bla duh hahahahahaha

Anonymous said...

No 3..buat pncung kt leher.. nk bunuh aq gak..huhu

Anonymous said...

2 soalan aq betoi

Claudia said...

Semua betul,So.......(?)

Anonymous said...

Huuhh..soalan yg bosan!!apa yang paling seronok adalah melihat darah mengalir...hehhehehee!!berhati hati..