Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Wednesday, 21 August 2013

Kisah si comel yang suka pandang kamera (n_n)


Salam. Hari tu aku dah bagitau aku nak update
tentang si comel aku kan? Jadi,

ini lah dia SI COMEL AKU~~~~ hahaha
(motif kena gelak sekali??)

Comel tak saya~~~ ?
Asalnya dia ni kucing jalanan yang menginap di belakang rumah aku bersama
ibu kandung dan adik beradik kandungnya yang ada 5 ekor termasuk dia. 

Tapi, masa ni..tinggal ibu dia dan dua beradik je termasuk comel.
Yang lain tak dapat dikesan
Family aku selalu bukak pintu belakang, untuk kasi diorang makan. Tapi bila
bukak je pintu, masing2 jauhhhh je sebab penakut. Tensen haku! Ambil masa
gak aku nak menjinakkan si comel nih !

Yang tengah-tengah tu angah, dan yang paling kanan tu, si comel. Comot betul kan? Haha
Tapi sekarang tinggal comel je, yang lain mana entah..
Setelah beberapa minggu bagi diorang makan, akhirnya, aku berjaya membuatkan
si comel jinak !! Hahaha ini lah suatu kepuasan dan keterujaan bagi seorang
penggemar kucing !! :D

Saya dah jinak, meow~meow~~
Dan akhirnya, kucing ini sah menjadi hak milik kami sekeluarga, hahaha!
Daripada dia duduk di belakang, kitorang pindahkan dia kat depan rumah,
so dia main kat depan je lah, kawan dengan Anissah, kucing putih aku tu.

Si comel ni suka sangat mengeow comel. Comel gila ! Histeria aku tengok
dia mengeow ! Hahaha

ISO tinggi sangat. Tak nampak badan saya yang comel ni ;(
Owh ya, si comel ni, memang tak boleh blah. Setiap kali aku amek kamera,
dia dah siap2 dah duduk cantik2, buat muka comel, dan pandang kamera dengan
wajah innocent. Semua koleksi gambar menatang kecik ni semuanya tengok
kamera. Adoi~~~

 


Yang putih itu lah Anissah :D...kucing2 aku, aktiviti menyambut aku adalah dengan bergolek-
golek di halaman rumah dengan miangnya..macam ni lah ! Si comel macam dah takde keja lain
pergi peluk kaki si Anissah tu~
Aktiviti bergelimpangan sambil mengeratkan silaturrahim sesama kucing.
Yang hitam tu nama dia Berry~Berry~Mon
Si comel yang menyelit kat tengah-tengah (-_-')
Hahaha okay itu lah dia sedikit sebanyak tentang si comel aku nih :)
Btw, ada sedikit kesedihan sebenarnya di sini. Berry~Berry~Mon aku dah
hilang 2, 3 hari ni, dia sakit dah berbulan-bulan dan badan dia sangat kurus
Tapi aku tetap jaga dan sayang Berry masa dia sakit tu...

Sampai skang, pon belum balik jugak..
Mak aku cakap maybe Berry dah tak de... :'(


Berry, bye2 berry~berry~mon saya :')
Harap awak doakan saya dan family saya ya..Hehehe



10 comments:

Heartbeat said...

kaler dy sbijik mcm nyiaw aku yg kne langgar tu . sob sob sob

dilaella Ella said...

comelnya kucing..:)

Yuliana Wahit said...

wahh.. bguslah kalau suka kucing.. sy plak tkot kucing.. fobia.. huhuuu

nuyui a.k.a miss YUI said...

ololo..sgt comel..

tp sdh bila kucing2 yg tibe2 ilgkan...

eima said...

comey hang tu adalh spesis warna kucen yg aku suka ... semua kucen yg amik adopted semua warna gitu sbb dulu aku penah wat perjanjian ngan kucen pertama aku yg "aku akan bela semua kucen jantan sama kaler ngan hang" itu perjanjian aku ngan dolly

so kebykkan kucen jantan aku sama kaler ngan comey hang ....
ade 3 yg kaler sama : dolly; boboi; Tulli ...yg lain tu betina ngan anak2 si betina tu ...

m said...

wahhh bagusnya depaaa.

sha my heart said...

alololo, comeinya

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Kalau aku mengiawww, ko histeria tak tgk aku lynn? hahahahh

Ak tak leh bygkn histeria sbb tgk kucen mengiaww,hahahah

Nama annissah tu sesuai betul ngn kucing putih ko tu.. yg berry2 mon plak..ak teringat kat watak kucing dlm citer katon sailormoon.. (-_-)

Zaza said...

comelnya..sekor kucing zaza baru je hilang..xbalik2 dah 3mgu.. =(

mimi zakaria said...

dasyat berry berry mon nmenya , hehe . bgus pencinta kucing . sy pun suka kucing tp xblh bela sbb alah ngn bulu kucing . tp kn klau dgr/tengok kucing mati mesti air mata bergelinang je . sedihhh taw