Happy Three Friends

Miss Money

Sunday 20 May 2012

Wayang dan Manners


Ok. Tadi tengok Dark Shadow. Best gila ! Sebab kelakar.
Hihi (n_n) Tapi, tiket RM 14, padan muka sapa suruh pergi
time weekend. Lepas tu air soya bean RM 2.50, Fries RM 7

Semua itu sangat memiskinkan aku, Oh Tuhan murahkanlah
rezeki hambamu ini supaya aku ada duit untuk print segala
final major dan minor project aku nanti. Amin~~


Okay, mukadimah dah habis. Tengok tajuk entry aku tu.
Siapa yang fikir antara cinema dengan manners takda kena-mengena
antara satu sama lain, sila butakan mata anda dan jangan jejak
langsung dalam cinema di dalam mahupun di luar negara,
okay~


Aku tak tau lah, mula-mula aku rasa budak-budak baru nak
up je yang jakun tak tentu hala bila masuk dalam cinema.
Masuk panggung ramai-ramai bajet macam hanjing hartis,
lepas tu main lari-lari turun naik tangga, cakap dengan kawan
sebelah pon macam bersembang dengan kawan daripada tingkat 1
ke tingkat 15 (amboi exaggerate sungguh~)


Next, orang datang cinema, nak tengok movie lah, bukan nak
dengar ulasan cerita daripada kau, tau? Kau kalau nak explain
pasal movie tu kat awek or pakwe ko kat sebelah, slow-slow lah,
tak payah nak menandingi sound system dalam wayang tu pulak..


Aku pantang betul, bila orang bagitau aku ending cerita yang aku
belom tengok, tapi sedang excited nak tengok...Like illegal you know!
Rasa macam beli tiket, dan duduk ramai-ramai keliling kau,
dengar kau bercerita...apakah??


Ok, ni lagi yang membuatkan aku rasa nak sewa je satu cinema
tu bila aku tengok movie. Golongan-golongan yang darjat kakinya
lebih mulia daripada kepala orang lain. Amboiiiiih bro, bukan
main sedap ko angkat kaki ko yang bau cam @$^*(&%$#$ tu
kat atas kerusi depan. 


Actually, sebelah aku tadi, and this is not the first time...
Badan besar, baju ketat, mulut bising macam joyah Twitter <-- entah sapa
Duduk sebelah aku dengan member dia gak, depan seat dia kosong,
tapi sebelah-sebelah ada kepala manusia. Selamber badak je
dia angkat kaki dia dan letak atas kerusi tu. Means kaki dia yang
mulia cam babi doll tu (sory, aku tak reti eja permainan tu dengan betul)
 terletak di antara kepala manusia......


Tak ke biadap tuh !!!!!! and FYI, those guys are bitches !
Opz sorry i mean, Bapok !


So, banyak lagi manners yang sungguh kurang hajau dan biadap
dalam cinema tu. Yup, mula-mula ingat budak-budak baru nak
up, rupa-rupanya yang tua pon like illegal jugak~~~

First time tengok wayang ke bro? Kecoh macam Max 24:7 lah lu~

That's all, chow~

(ni Inspector Gadget yg tulis)

Inspector Gadget sedang mengkaji perlu ke dimasukkan subjek
etika di dalam panggung wayang dalam syllabus Matematik...Hmm~
(O_o')


No comments: