Happy Three Friends

Miss Money

Sunday 2 September 2012

Setiap drawing aku ada ceritanya


Hi. Korang suka melukis tak? Actually, semua orang boleh melukis.
Bezanya cuma kemas atau tak, dan cantik atau tak. Tapi, aku tak pandang
pada kecantikan, aku pandang pada ceritanya.


Bila aku tengok balik, hampir semua drawing aku yang aku lukis secara
spontan, ada ceritanya. Sebab aku melukis untuk express feeling aku.


Drawing aku buruk je, kadang-kadang flat nak mampus macam ni :


Tapi ada ceritanya. Gambaran aku masa tu, lelaki ni dah mati, dan dia terpaksa
melepaskan cintanya (belon love) sebab dia dah berada di dunia yang lain dari
kekasihnya.


Dan baru-baru ni, aku sedih. Dan masa tu, aku seboleh-boleh nak sembunyikan
rasa sedih aku tu, aku tak nak orang tahu. Dan dalam sedih-sedih tu, terhasillah
drawing ni :



Aku sangat percaya yang manusia ni ada 'the other side of them' masing-masing.
Even kita sedih, dan kita sembunyikan macam mana pun, 'the other side of us' tu
lah yang faham dan tahu kita tengah bersedih, even kita pretend tengah happy.



Kalau korang nak tahu, aku melukis mata perempuan belah kiri tu dengan feel
yang sangat bersungguh-sungguh dan mendalam. Sebab pandangan mata dia
seolah-olah memang faham dan tahu kesedihan perempuan belah kanan tu.

Yeah, dua-dua perempuan adalah perempuan yang sama, that's what i mean
'the other side of you'

Personality mereka pun tak sama, sorang ala-ala feminin, dan sorang lagi
ala-ala darkness sikit. Maaflah, pengaruh emo + gothic masih kuat dalam
diri aku. Hahaha :p



Senyum, tapi menangis :')


Owh ye, dalam banyak-banyak drawing yang pernah aku buat, aku paling suka
yang ni :


Aku pun tak tahu kenapa....




14 comments:

Unknown said...

untunglah org yg pandai lukis ni.. huhu.. sy lukis org lidi tu pandai lah.. hehe

cik nana said...

bile dah habis study camni, dah kurang da drawing2. hihi tangan dah keras. haha

Lynn Damya said...

aisya : hehe orang lidi pun seni tau :D

nana : haha sy pon keras gak dah ni haa, byk kali padam betulkan :p hihi

Unknown said...

nice...kite pon suka lukis...walau pon senget tp ade sisi seninya nya yg org nmpak itulah seni...

Unknown said...

pndai btol melukis...lukis gmbr piko ley??hehe

Everything's Everythings said...

kalau waktu kecil dulu ak lukis sebab ikut komik je, dragon ball semua.. tapi xde makna pun hak2 xD

Sarah Mohd Saleh said...

lawa lukisan kau dowhhh.tnganga sekjap aku tgk.hihi

Nong Andy said...

akak paling ingat lukisan ko yg gadis duduk atas buai dan kendian Ops!! hehe...

pic yg pakai payung tu pun okeh. aku suka juga..

aik? header tukar lagi.. tapi yg ni cantik!!

kim said...

hujan yg menitik kat payung tu nampak real

reenapple said...

Aku kagum dengan bakat melukis kau. Ehehe.

Aku menulis untuk ekspresikan perasaan aku. Haha. Itu kadang-kadang. Ekeke.

Lynn Damya said...

Zila : haha tau xpe kan :D

Piko :haha lukis boleh, takut jd lain nanti :p

Lynn Damya said...

Everything : haha dulu aku pon sama mcm kau..lukis ikut komik, haha

Sarah : ala, TQ.. :D ak pon belajar2 lg :p hehe

Nong Andy : ahha, lukisan tu !! >_<

Jungrara : hehe terima kasih (n_n)

Reenapple : tQ (n_n)..sbb tu kau pandai menulis, sgguh feel entry2 kau :)

fara said...

wahhh kreatip! :)

Lynn Damya said...

Fara : hehe thank Q :D