Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Thursday, 21 June 2012

Sepasang Bibir dan Suara




Hi. Tajuk itu puitis, tapi entry ini kasar.


Manusia sekarang, lebih banyak bercakap daripada bertindak.
Mulut satu mengalahkan dua kaki dan dua tangan.
Mulut satu mengalahkan dua telinga untuk mendengar.
Mulut satu mengalahkan dua mata untuk memerhati.
Mulut satu mengalahkan kedua-dua belah otak untuk berfikir.


Ramai !


Sekeliling aku, sekeliling korang, ramai !

Ramai yang macam ni !



Hanya tahu bercakap, bercakap dan bercakap.
Terlalu banyak bercakap !
Bercakap tanpa asal-usul.
Bercakap tanpa berfikir terlebih dahulu.
Bercakap lebih tanpa bertindak.


Apakah??


Ya, aku sakit hati !
Mungkin bukan aku saja, tapi kami !
Siapa kami ?

LU FIKIR AH SENDIRI !!


Manusia berubah, tapi berubah jangan sampai buat orang
mencarut pada kau.
Itu bermaksud kau memang tak guna !
Berubah, aku jga berubah.
Tapi aku berubah kerana orang-orang tak guna macam kau.



dan betul kah kau tak guna??



....



...



"The choice is yours"




1 comment:

Nong Andy said...

erm... jejari ni pun pandai berkata-kata.. tengok. dah komen.. tapi saja nak komen

No komen...