Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 5 August 2015

Shopping @ Zalora Kali Ke-7

Salam.
Ya!!!! Aku pun tak sangka dah banyak kali aku beli barang kat Zalora ni rupanya. Kira-kira balik, dah 7 kali rupanya. Hahaha..so, apa yang membuatkan aku suka gila bershopping di Zalora ni ek?

1. Laman web yang mesra pengguna



2. Staff Yang Pantas & Mesra Pelanggan
Sistem Inquiry dia sangat-sangat bagus. Aku pernah email bagitau urgent nak cancel order, sebab aku order dan COD, tapi tiba-tiba macam tak jadi nak beli. Tu yang kena cancel urgent, takut esok dah sampai.
Then, tak sampai 5 minit. Aku tak jadi nak cancel. Aku email lagi untuk bagitau abaikan Inquiry aku sebelum ni. Aku harap order aku tak dicancel. Banyak songeh kan aku. Hahaha~
Esok pagi, staff Zalora reply email bagitau yang dia go on order aku dan takde pape yang akan di cancel, macam yang aku request. Esoknya barang pun sampai. Bestnyaaa!!

3. Kualiti Sama
Macam mana yang kita tengok dalam gambar, macam itulah rupa dia bila kita dapat. Setakat ni aku sangat-sangat berpuas hati dengan kualiti dan keadaan barang yang aku beli di Zalora :D

4. Cara Return & Refund Yang Mudah!
Serius Zalora adalah syarikat yang telus. Setiap kali kita order barang, parcel akan sampai dengan satu sampul pos laju yang belum digunakan + slip pos laju lengkap dengan alamat dan no.fon pihak Zalora + Borang Return & Refund Item.

Sangat-sangat mudah untuk pulangkan item just in case kalau kita salah size, tak suka atau item rosak (ini jarang berlaku). Means kalau kita nak pulang, isi form, masuk barang dalam sampul pos laju, letak slip, dan pos. DONE!! 30 Days Return Guarantee!

********************************************

Sebab tu lah aku suka shopping di Zalora. Ini pembelian aku kali yang ke-7. Kualiti tip-top, Alhamdulillah (n_n)


Ini jubah unik yang aku beli di Zalora
Ini baju tunang, juga beli di Zalora
Ini Kod Diskaun Zalora untuk korang yang 1st time nak shopping kat Zalora

Next entry, aku nak cerita pengalaman aku shopping dekat satu online store ni. Harga murah dan delivery pantas gila! Cuma satu je, cara untuk return & refund item menyusahkan. Dekat web dia langsung takde letak alamat, even dekat bahagian Contact Us. Jahat tau! Susah aku nak return barang hari tu. Nanti aku citer. Bye and thanx sudi baca (n_n)

P/s: hati-hati beli barang on9, takut ada yang menipu. Hehe

7 comments:

Nadia Johari said...

perghh..rajin shoping ni..nad baru nak shoping

eima said...

jarang beli online kecuali di nile ... tu pun sbb murah ...klu tak jgn harap ...ai is kedekut kah kah kah

Raz said...

menarik... terus rasa mcm nak beli barang kt situ.. hahaha

x pernah try lg membeli belah di zalora

Unknown said...

pernah beli beg tangan kat zalora..memang terbaik..barang cepat sampai..tak macam lazada..

Zaza Iman said...

wahhhh zaza xpernah lg shoping zalora..tp bila dia leh bt return if barang rosak rasa menarik pulak tuk terjah zalora.. hehe

Unknown said...

Haha. Pernah sekali je beli brg kt zalora. Tp tu pun brg free la sebab guna baucer. Hehehe

Unknown said...

ehh yeke
tak pernah beli kat zalora lagi
selalu g kat lazada je