Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Monday, 3 October 2011

inilah kehidupan...jangan merungut

 satu detik kita akan rasa sangat bahagia
orang yang kita sayang memberi sepenuh perhatian terhadap kita
segala urusan kita dipermudahkan malah ditambah pula dengan kebaikan
segalanya berjalan dengan lancar dan menenangkan
membuatkan hati dan jiwa kita hidup dan bersemangat sekali
kita akan rasa macam aiskrim ni...gembira dan berwarna-warni...
tetapi sedetik kemudian kita akan rasa sakit dan pedih
bila orang yang kita sayang menyakiti hati kita
hubungan yang terjalin seakan dingin dan tidak bermaya, lesu
urusan kita tertangguh, banyak masalah, kita dikhianati dan macam-macam jenis masalah lagi
membuatkan kita benci kepada kehidupan yang menyusahkan ini
membuatkan hati kita rasa lemas, sedih dan rimas !
macam aiskrim coklat ni jugak...
pahit.... !
tetapi, manusia...
janganlah merungut...sebab ini lah kehidupan...inilah realiti..
detik yang kita lalui sekarang tidak akan sama dengan detikyang akan datang
hidup tak selalunya bahagia..kadang-kadang kita perlu merasai kesusahan
keperitan dan kesakitan...supaya kita ingat siapa kita dan siapa Pencipta


jadi, jangan merungut...
kita harus terima bahawa inilah kehidupan..
anda tahu kenapa detik yang senang itu tercipta?
ia dijadikan pengubat di kala sedang kesakitan
dan sebagai perangsang semangat di kala kita kesusahan

2 comments:

adwafarahin said...

hidup kalau xde pahit manis masin masam sume x fun la
nikmati hidup seadanya sbb Allah da tentukan bahagian masing2

owner : Lynn said...

betul tu adwa....chill la kan sbb hidup klw senang je boring jgk... :) hehe