Happy Three Friends

Miss Money

Friday 11 July 2014

Selagi Allah belum izinkan... (Terjemahan Surah Al-Isra')


Saat ini...

...sekali lagi kita menyaksikan kekejaman besar-besaran, tanpa ada pembelaan yang maksimum...

................................

Guru-guru kami mula gugur syahid, seorang demi seorang, semalam sahaja lebih 50 orang ulama' Al-Azhar gugur syahid, kebenaran itu terkadangnya terpaksa digadaikan dengan nyawa dan seluruh tenaga ini. Ya Allah, mereka tersenyum indah menghadap Mu, terimalah mereka dengan Syurga Firdaus Mu...
- by Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani -




Sumber mengatakan wanita ini sedang berbuka puasa sebelum meninggal dunia. Tangan yang masih memegang sudu tu... :'(

Sabarlah saudara-saudaraku yang mulia di sana, sesungguhnya janji Allah itu pasti, dan selama mana Dia masih izinkan Israel Laknatullah berkuasa ke atas kamu, maka selama itu bergembiralah dan berbahagialah kamu dengan peluang untuk syahid di jalan Allah...insyaAllah...


Terjemahan Al-Quran, surah Al-Isra' (ayat 4-7), yang menjelaskan situasi antara Israil dan Palestin & Gaza

A004
Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.
(Al-Israa' 17:4) |  | English Translation | Tambah Nota Bookmark
A005
Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.
(Al-Israa' 17:5) |  | English Translation | Tambah Nota Bookmark
A006
Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.
(Al-Israa' 17:6) |  | English Translation | Tambah Nota Bookmark
A007
Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.



and when the time is coming...

You

should be worried

...


P/s : For those who are Non-muslim, you might be wondering how Muslim in Palestin and Gaza such have a very strong spirit against Israil and protect their country for the sake of Islam? You might be wondering what makes their children bravely against the Israel, even most of them will end up being killed by the soldiers? Do you ever thought about it at least for once, about why...what...and how...?

A real good Muslim, have a very strong Faith (Iman) to Allah. The feeling of Iman, is just unexplained. It is too calm and beatify, I swear :) Islam means peace. Open your heart to learn about Islam, and you'll find how perfect the Islam is. One advice, if you interested in Islam, learn the Islam, and not the Muslim, because Islam is the perfect of lifestyle that create by Allah Almighty, while Muslim are just human being, who make mistakes.

For those who newly recite their 'syahadah', welcome to Islam. We (Muslims) love all of you :)


No comments: