Happy Three Friends

Miss Money

Friday 30 May 2014

Google Chromecast Malaysia di Lazada !



Sebelum ni, aku selalu kena letak laptop aku dekat meja makan di ruang tamu untuk menonton running man online atau video-video kelakar di youtube, bersama-sama parent aku. Sangat susah sebab skrin taklah besar mana dan speaker pun alahai~ kadang-kadang tak dengar sangat suaranya.

Aku selalu terfikir, kan bagus kalau online video kat Youtube tu boleh terus tengok kat TV tanpa perlu di download terlebih dahulu, boleh tengok ramai-ramai sekeluarga. And guess what, akhirnya aku jumpa dengan alat tu! Yahooo! Jom kita tengok :

Google Chromecast

Inilah alat yang bakal menyelesaikan masalah aku tadi tu...

Melalui penggunaan Google Chromecast ini, kita boleh menikmati apa-apa saja siaran atau video daripada laman web, di TV kita yang besar tu. Paling best, kita boleh gunakan smartphone / tablet / laptop / PC atau apa-apa saja yang boleh meng-akses internet untuk mengendalikan Google Chromecast ni. Kira jadi macam remote control dia lah. Cara nak guna pun senang je :

1. Cucuk je Google Chromecast ini pada HDTV korang.


2. Hidupkan WIFI. Lepas tu, boleh terus send je video kepada TV, melalui 'remote control' korang yang sedia ada kat rumah tu. Contohnya : smartphone, laptop, PC, tablet, ipad dll

3. Duduk bersama kat ruang tamu, dan tengok lah TV tu..hehehe

Ini gambar rajah untuk pemahaman secara bergambar :

Tablet / smartphone / laptop send video melalui connection WIFI / bluetooth kepada Google Chromecast yang dah di-plug kan kepada HDTV anda

Okay itu lah sedikit sebanyak penerangan tentang Google Chromecast ni. Aku pun belum beli lagi benda ni, (kalau nak beli benda ni, kena beli HDTV dulu lah sebab rumah aku tv klasik yg kotak besar tu je~ haha) Review ni pun aku cedok sikit-sikit daripada LAZADA dan google..so kalau nak tau lebih lanjut dan berminat nak beli, boleh lah klik SINI



Harga Google Chromecast Malaysia : Rm 168.00

***************************************

Berminat nak review produk / servis anda di blog saya?
Klik sini untuk maklumat lanjut


3 comments:

Umie Nadhirah said...

gila kentang kalo update blog guna ni alahai bestnya !!

Anonymous said...

Hi Lynn,

Saya Lin dari Lazada MY (kebetulan nama sama pulak) :P Boleh saya dapatkan email Lynn untuk dihubungi tentang pos ni? Email saya noorazlina.noor@lazada.com.my

By the way, thank you post tentang Lazada dekat blog Lynn... Appreciate very much. :)

Anonymous said...

separuh gila nk setting ,,, x dapat2 gak ... tm bg modem apa benda ntah