Happy Three Friends

Miss Money

Monday 1 September 2014

Review Komik Tentang Kucing (n_n)


Salam... :)
Akibat tertarik dengan banyak lukisan kucing dan style drawingnya, maka aku terbelilah komik ini..

Tajuk : Sembilan Belas Dua Puluh Satu (19, 21)
Pelukis : Zhena
(awalnya aku ingatkan ini karya Puppeteer, tapi rupa-rupanya bukan..haha)


Komik ni menceritakan bagaimana seorang pemuda berusia 19 tahun dan seorang gadis berusia 21 tahun yang ditemukan secara kebetulan kerana kucing-kucing liar.


Bagi yang memang cintakan kucing, memang akan rasa watak ni sama macam korang, sama macam aku yang memang sukakan kucing, even kucing-kucing jalanan sekalipun.


Dalam komik ni, dua orang watak itu belikan makanan hari-hari untuk geng kucing liar makan, suka main-main dengan geng kucing tu, suka ambil gambar kucing-kucing tu dan menangis serta emosional bila kucing yang kita sayang mati akibat kekejaman manusia.

Walaupun jalan ceritanya agak bosan sebab aayat puitis dia aku lambat pick up sikit, tapi komik ni tetap berbaloi sebab aku dapat tengok banyak lukisan kucing-kucing yang cute gila dalam komik ni tau! :D


Berkisar tentang pemuda 19 tahun ni yang sayang sangat dengan geng kucing jalanan dia ni, dan punya cita-cita besar untuk pastikan kucing-kucing liar ni hidup dengan lebih terjamin dan selamat.




Kucing jalanan kalau dia selesa dengan kita, hilang rasa takut dia tu, boleh jadi dia manja sangat dengan kita..hehe :)
Haa...even komik ni berkisar tentang kucing jalanan, ada terselit seekor kucing belaan yang menjadi kesayangan tuan dia. Ni lah dia meownya, si gemuk ni~~

Okay, tu lah dia review tentang komik Sembilan Belas Dua Puluh Satu ini...owh ya, semalam aku terbeli lagi bahan bacaan, tapi aku beli novel. Aku geram sebab nak pergi beli novel FIXI jauh daripada rumah aku, so aku just pergi Popular je untuk cari novel yang hantu-hantu / misteri / siasat-siasat...dan aku beli ini:

The Lost World (in BM)


Nanti aku review ya :D Thanx sudi singgah sini (n_n)


p/s : rindu seseorang sampai tak terkira berapa peratusnya...berjuta-juta lemon kot? Harap beliau dapat merasa kerinduan aku ni~ hahaha (n_n)


1 comment:

♛ Sharifah Farhana Al-Barakbah ♛ said...

Best tak novel Lost World ?? Saya pun ada jugak novel tu.