Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 5 October 2011

aku tau kau cantik, tapi..............


 aku tau...engkau memang dilahirkan cantik...
untunglahhhh~~~~
tapi itu bukan lesen untuk kau merendah-rendahkan aku
memang, aku ni jenis cool dan relax...
tapi kau tau ape??
kau bercakap ikut sedap mulut dan hati kau je...
kau dah tau aku macam ni, kenapa perlu ulang benda yang sama tiap kali jumpa aku?
kau sengaja nak sakitkan hati aku ke?
kau sengaja nak buat aku rasa rendah diri dengan kau sebab kau cantik??
kau tak payah nak ulang-ulang sebab aku tau apa kelemahan aku
kau tak pernah fikir kan
nasib lah aku ni walaupun low of self esteem tapi aku ada orang
yang sentiasa pujuk aku, sedapkan hati aku..
kalau kau cakap macam itu dekat orang lain yang memang low giler..
aku rasa dah bunuh diri dowh..
aku ni pun nasib baik lah ada pakwe yang faham aku, kalau tak?
entah-entah aku dah gila dah sebab tekanan yang orang cantik ni bagi..
memang...aku memang bersabar
sebab itu aku nangis..
aku dah dekat 22 tahun, sepanjang hidup aku semua nak tegur aku pasal tu
semua nak ulang-ulang benda yang sama
damn betul ! :(
aku memang jaga hati dan perasaan orang lain, 
kalau nak tegur something wrong pon aku akan tapis mulut aku ni
kadang-kadang pikir banyak kali jugak before nak tegur
weyh aku ni nampak je cool, nampak je macam kisah tak kisah
tapi hati aku siapa yang tahu??
aku nangis sorang-sorang siapa tau?? kau tau??
penat tau nak tabahkan hati bila ada orang cakap atau mempertikaikan pasal tu
kau ingat senang ke hah nak sedapkan hati sendiri?
senang ke aku nak bagitau kat diri aku yang aku ada kelebihan tersendiri
sedangkan aku pun tak pasti amende
tapi kelebihan aku orang tak nampak, sebab orang akan nampak luaran dulu
dan mereka tetap akan ulang-ulang benda yang sama
sampai aku mati !
cukuplah, aku ni perempuan biasa...hati aku pun macam orang lain
sensitif dan lembut...
dan aku harap aku masih boleh bersabar sampai bila-bila... :'(



1 comment:

adwafarahin said...

hati perempuan lembut harus di jaga rapi :)