Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Monday, 3 October 2011

Angker : Pengalaman Seram Krew Drama 'Cer Citer...Cer citer...'(1)

Salam readers, ok ni adalah kisah benar yang aku baru tahu tadi...(-_-') sama-sama lah kita menelan liur membaca cerita seram Iskandar (bukan nama sebenar) ketika beliau bersama-sama membuat penggambaran sebuah drama berjudul Cer Citer...Cer Citer....gulp !

 Kisah Pertama
Malam itu, penggambaran dijalankan di tengah hutan yang belum pernah diredah oleh manusia sebelum itu. Kiranya hutan itu masih belum diteroka lah oleh sesiapa pun. Krew-krew drama ini pun mula lah meneroka dan membuka jalan untuk aktiviti penggambaran mereka. Setelah jumpa kawasan yang sesuai, mereka pon set up peralatan masing-masing, dan kawasan shooting yang gelap itu akhirnya terang-benderang setelah segala bagai lampu sportlight dipasang. Untuk pengetahuan anda, jarak van yang mereka naiki sebelum itu dengan kawasan penggambaran agak jauh lebih kurang 100m atau mungkin lebih. Van dan sebuah lagi lori (bekalan elektrik) diparking jauh supaya tidak mengganggu aktiviti penggambaran.

Seperti biasalah, mesti ada barang yang tertinggal atau tak lengkap peralatan dan Iskandar telah ditugaskan untuk mengambil alatan-alatan itu di van. Bayangkan, hutan baru yang belum diterokai oleh sesiapa lagi pun, dengan jarak hampir 100m, dia harus berjalan kaki seorang diri ditengah-tengah kegelapan malam itu ! Anda berani? Iskandar juga agak was-was tapi dia harus demi tugasnya. Berbekalkan 3 buah torchlight (ye...tiga, naseb dia lelaki, kalau aku yg perempuan ni, aku bawak 10 torchlight + 10 members lagi utk teman aku..), dia pun tabah je lah balik ke van yang jauh tuuuu.....

Sampai di belakang van, dia terus membuka bonet van itu, dan matanya terpandang ke arah depan. Ada seseorang yang sedang duduk diam di bahagian kerusi pemandu....Iskandar terdetik dalam hatinya, 'siapa pulak yang duk dalam van ni??' Orang itu duduk diam sahaja, memandang ke arah depan. Iskandar memerhati daripada belakang. Ketika itu, tergerak pula matanya untuk memandang pada side mirror di bahagian pemandu dan bayang orang itu langsung tak kelihatan pada dalam side mirror, sedangkan orang itu masih lagi berada di situ. AkhirnyaIskandar tau, itu bukan manusia. Segera dia mengambil peralatannya dan menutup kembali bonet van lalu terus beredar dari situ.Tetapi, Iskandar harus melalui jalan yang bentuknya seakan-akan huruf S, dia dah berjalan membelakangi van tetapi kemudian jalan itu membawanya belok ke kiri yang mana memang van itu masih kelihatan daripada situ. Dan Iskandar dapat melihat 'benda' itu masih duduk di situ, tetapi mukanya terlindung.

Kemudian, dia segera kembali ke set penggambaran, dan sebaik dia sampai, semua lampu di set itu terpadam dan kawasan itu serta-merta gelap giler ! Ini satu hal lagi, lori yang merupakan punca elektrik juga diparking jauh, dan lagi jauh daripada van tadi. Seorang lagi krew mengajak Iskandar pergi ke lori itu untuk memeriksa suis-suis di sana. Setelah sampai, mereka dapati suis tidak terusik dan semua elok saja.

dan krew itu berkata... " biasalah ni...benda itu nak main-main dengan kita..."
dan mereka kembali semula ke set penggambaran.

Kisah ini adalah kisah benar. Kepada para pembaca, diharap basuhlah kaki sebelum tidur, amek wuduk, dan bacalah ayat Qursi sebagai pendinding dan pelindung diri, ingat, baca dengan yakin ! Semoga kita semua dihindari daripada segala gangguan syaitan. AMIN~~

No comments: