Happy Three Friends

Miss Money

Monday 10 October 2011

American Next Top Model versi Malaysia sangat memalukan !


 Hai aku tak tahulah nak jadi apa dengan Malaysia sekarang ni.
Makin lama makin dah hilang identiti dah kita ni.
Memanglah, Malaysia ini popular dengan negara yang berbilang kaum.
Tapi balik-balik itu sahaja yang dibanggakan. Yang lain??
Aku paling rimas dengan realiti tv yang makin melampau-lampau sekarang ni.
Dulu dah rimas dah dengan pertandingan menyanyi yang
konon ala-ala American Idol, lepas itu ada pulak game show yang
tiru macam Istana Takeshi, dan yang latest ini pulak,
memang baru je aku tengok tadi ini kat 8TV.
Satu lagi realiti show yang buat aku rasa macam nak terajang orang awam.
Malas ahh aku nak mention rancangan apa, cukuplah aku bagitau
yang rancangan itu sangat-sangat memalukan.
Aku bukan tak sokong industri Malaysia ni, tapi aku rasa
rancangan ini tak payah buat pon takpe dowhh..
Memang first aku tengok rancangan ni, aku automatik TERCOMPARE
kan dengan siri American Next Top Model yang hebat tu.
Dan aku rasa segan. Kenapa kita mesti tiru semua yang orang luar buat?
Kita ini dah takde identiti sendiri ke? Seronok ke jadi wannabe?
Dah la sekarang ini budak-budak remaja asyik demam sawan dengan K-Pop bagai.
Itu aku tak amek port, cuma yang aku meluat bila artis-artis kita pon
dan macam hilang arah dan pedoman hidup bila tiru macam artis k-pop gak.
Motif sangat kann~~hadoi.
Pening aku, inilah yang dikatakan media hiburan agaknya.
Manusia.manusia............hmmm

No comments: