Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 5 October 2011

Perempuan...anda bukan binatang/biatch ok, buktikan !

tadi aku berfacebooking dan baca lah post2 kat home..then terjumpa satu group ini...
then aku baca post2 orang kat situ, dan ada satu post ni memang buat aku marah ! 
dia samakan perempuan dengan binatang?? kurang hajar betol...memang ! 
memang aku panas hati betul bila dengar orang cakap macam tu, 
lagi2 bila benda tu keluar daripada mulut lelaki, 
memang aku rasa nak terajang je mulut tak berinsurans tu...ea sial betul ahh !

ok readers yang perempuan plak...jangan terjebak jugak dalam emosi aku 
yang tengah marah tadi tu okay...memang aku marah ! tapi nak wat camna,
cuba korang tengok sendiri perempuan zaman sekarang 
pakai apa kalau keluar daripada rumah? 
yang mana pakai elok2, tutup aurat dan sopan santun sikit itu,
aku sangat-sangat hargai sebab merekalah yang menaikkan martabat wanita
dan menjaga nama baik aku dan korang sebagai perempuan...
tapi yang aku rasa segan bila tengok orang2 perempuan yang baju dah tak rupa baju, 
seluar pon entah brape kali ganda kecik daripada size asal pinggang diorg tu gaknya...

entahlah aku pon tak tahu nak cakap macam mane, 
kalau aku menangkan perempuan yang menutup aurat, 
memang akan ada yang betah aku balik, mesti and confirm okay diorg akan cakap 
ko macam bagus kan...atau ayat paling koman ahh : 
eh lantak ah, aku punya hak...masuk kubur nanti bukan kau tanggung dosa aku!"
ea sial betul minah ni..............ye aku tahu ! 
aku pon kalau boleh tak nak ah tangging dosa kau..
tapi aku ni sekaum dengan kau...perempuan..bukan laki ke..bukan pondan ke..
aku PEREMPUAN...
ko ingat aku tak malu ke aku tengok perempuan2 zaman sekarang ni 
dress up macam biatch?? ade...memang ade yg dress up macam tu...
makin ramai dah aku tengok ! ko g ah kL ke, Jb ke....melaka apatah lagi, 
area melaka central...memang barat + korea + japan + ultraman + semua ada lah !!
aku rasa tourist yang datang situ pon pening tengok dak2 mentah ni dress up macam tu....

hmmm....so, tak heran lah kalau perempuan ni dilabel macam tu...
aku tau, sesetengah awek yang pakai dedah2 macam ni memang pantang gak 
bila ada lelaki yang label dia macam binatang or biatch...
bermati-matian kau pertahankan diri kau cakap kau bukan camtu, bukan camni...
habis nak wat camne...kau pernah dengar tak about 'the first impression' orang terhadap kita?? 
macam mana kau nak bagi good impression kat orang sekeliling 
kalau kau dah pakai macam biatch tu, dik oi...malu lah...hmm...

okay aku dah penat ! tu je luahan hati aku wat masa ni...
salam readers, TQ baca okay.. :)
sorry kalau entry ni cam kasar sikit...

5 comments:

Lynn Damya said...

maaflah entry tak bergambar.....mesti boringkan..haha

cici tembikai said...

true babe,sama macam aku ckp benda ni first impression org kat kita. kalau kita pakai macam whore , so mesti lah that the first thing yang keluar dari kepala otak orang yang melihat kan. kalau dia pakai biasa-biasa mesti takde perasaan orang yg lihat. haish apa entah masalahnye mereka ni

Lynn Damya said...

cici : hmm tu lah, aku yg segan kalau orang2 tua tengok pmpuan2 pakai mcm tu..orang2 tua tu plak mesti sedih, tgk dak2 zaman skang mcm tu... :(

cici tembikai said...

Lynn : true . cici yang tak pakai tudung ni pun dah macam rasa awkward kalau duduk sebelah org tua / tengah beratur kat mekdi ke . ni kan pulak pakaian begitu ='=

Lynn Damya said...

kann.....shameless sgguh dak2 zaman sekarang nih..