Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Monday, 28 April 2014

Kesan-kesan TPPA



Pemahaman Tentang TPPA

TPPA adalah perjanjian multilateral terikat yang melibatkan
negara Asia Pasifik seperti Australia, AS, New Zealand, Kanada,
Mexico, Chile, Brunei, Malaysia dan Vietnam. TPPA adalah
tentang liberalisasi pasaran di mana negara ahli bebas berniaga
di pasaran negara ahli secara terbuka sesuai dengan konsep
globalisasi.

Itu bahasa 'tinggi' yang agak sukar difahami bila dibaca.
Kalau bahasa 'mudah'nya, ia kedengaran seperti bagus, sebab
lepas ni barang-barang kita dapat masuk pasaran negara ahli
yang dah dinyatakan tadi, dengan BEBAS. Bagi yang selama ni
bercita-cita untuk memasarkan produk mereka ke luar negara 
akhirnya akan tercapai melalui TPPA.
(golongan inilah yang bakal menyanjung TPPA kerana ia ada 
keutamaan untuk mereka)

Tetapi, jangan lupa bahawa mereka juga akan bebas berniaga
di tanah air kita!

Bagaimana TPPA Menghancurkan Rakyat



Aku akan gambarkan bagaimana 'kebebasan berniaga' yang
diberikan itu sebenarnya merosakkan kita semua.

1. Dengan termeterainya TPPA, segala bahan asas yang 
berasaskan kimia akan dibawa masuk ke tanah air kita seperti
GMO (Genetically Modified Organism) yang terkandung dalam
beras, kacang soya, tumbuh-tumbuhan dan banyak lagi.

(soya memang bagus untuk kesihatan, tapi itu tak bermakna lagi
sebab pengeluar utama soya adalah US, yang menggunakan GMO
sebagai bahan untuk mempercepatkan proses 'matang' kacang
soya)

GMO adalah bahan asas atau makanan yang telah diubah secara
genetik menggunakan bahan-bahan kimia yang of course lah
mendatangkan bahaya kepada sesiapa yang memakannya
Dan, kalau sebelum ini kerajaan mampu menghalang bahan-
bahan berbahaya ini dijual kepada umum, maka lepas TPPA
di-sign, maka kerajaan tak boleh buat apa-apa. Aku ambil
contoh, even rokok sekalipun, kita takde hak untuk meletakkan
had umur untuk membeli, kita takde hak lagi untuk letak
gambar-gambar ngeri kesan merokok di packaging kotak rokok
sebab totally kita 'kehilangan' hak tersebut.


'Kebebasan berniaga' tu merupakan sepenuhnya hak syarikat/
individu pemilik perniagaan tersebut, sehinggakan mereka pulak
yang boleh menyaman kita jika kita cuba menghalang penjualan
produk mereka, termasuklah produk yang bahaya.

2. Kemasukan bahan-bahan GMO akan dilakukan secara besar-
besaran dan bakal memberi persaingan hebat kepada China,
iaitu negara yang sedang mengawal market bahan mentah seperti
ikan, sayur-sayuran dan makanan asas. China ada melakukan
beberapa sekatan untuk menggagalkan usaha ini, tetapi tak berjaya

3. 'Kebebasan berniaga' ini bakal membangunkan sistem ekonomi
Kapitalisme di tanah air kita. Kapitalisme bermaksud sistem
ekonomi dan sosial yang lebih ke arah pengumpulan harta dan
kekayaan oleh seseorang individu tanpa gangguan kerajaan dan
bermatlamatkan keuntungan semata-mata.

Para pengkritik Kapitalisme berpendapat sistem ini hanya akan
menambah lebih besar jurang antara golongan kaya dengan
yang miskin.


Bayangkan sekiranya individu tersebut merupakan seorang yang
jahat? Aku rasa kalau dia membunuh sebab keuntungan pun kita
tak boleh nak saman atau dakwa, sebab TPPA dah beri
kebebasan. Bahaya kan...

5. Berbalik kepada bahaya GMO Foods tadi, makanan tersebut
pasti akan dipromosikan sama ada sebagai bahan asas yang murah,
atau pun sebagai makanan mahal tetapi kononnya menyihatkan
(seperti ubat-ubatan, supplement dan sebagainya). Jadi dalam
kesempitan hidup kita sekarang ni, aku andaikan pasti kita akan berlumba membandingkan harga dan membeli barangan yang
lebih murah. Petani dan usahawan tempatan juga terpaksa
bersaing kuat dengan produk luar negara yang dibawa masuk
secara besar-besaran ke negara kita...

..................

dan sekiranya kita mengamalkan pemakanan sihat seperti
sayur- sayuran dan buah-buahan, adakah kita pasti ianya 
selamat...?

...............





Jadi macam mana anda nak bezakan atau nak tahu makanan
yang mana ada GMO, dan makanan mana yang takde GMO?




Sudah tentulah kita kena check label kan, barulah kita boleh
pastikan apa yang kita makan tu selamat dan tak memudaratkan,

tapi...



itu tidak akan terjadi. Kita takkan ada label untuk dibaca, sebab
Obama telah memberikan hak kepada pengeluar bahan makanan
yang mengandungi GMO, mereka boleh untuk tidak meletakkan label GMO, dan mereka tidak akan dikenakan apa-apa tindakan.

Jadi seterusnya, sila bayangkan...



1. Kesihatan kita pasti akan terjejas dari semasa ke semasa
akibat kesan makanan terutamanya kesan daripada GMO
foods yang menyebabkan lebih ramai rakyat akan 'menghuni' 
hospital dan klinik-klinik kesihatan.

2. Maka secara tak langsung harga bahan sintetik, ubat-ubatan
dan perkara yang berkaitan kesihatan akan melambung naiknya.

( melalui TPPA juga, Obama bakal mengharamkan ubat-ubatan
generik yang kita beli dan guna selama ini. Ubat-ubatan generik
ni maksudnya macam ini :

Kalau sebelum ini, selepas melalui tempoh-tempoh yang 
ditetapkan, negara-negara lain akan diberikan pattern ubat-ubatan 
itu dan diberikan hak untuk mengeluarkan ubat-ubatan yang
sama dengan pattern tersebut. Hasil ubatan tersebutlah yang
dipanggil ubat-ubatan Generik. Melalui proses ini, kita sebagai
rakyat masih mampu untuk beli ubat, sebab ubat-ubatan asli itu
dikeluarkan daripada negara sendiri.

Tapi selepas TPPA, hak itu tiada lagi, dan kemungkinan besar
ubat-ubatan generik akan dihapuskan dan kalau kita nak
dapatkan ubat, kita kena beli dengan harga yang sangat-sangat 
tinggi sebab ubat-ubatan itu akan dibekalkan direct daripada 
syarikat pengeluar sebenar. Jadi bayangkan apa akan jadi
pada golongan berpendapatan sederhana dan rendah jika
mereka sakit. Adakah kita akan dibiarkan mati kerana tak mampu
nak beli ubat-ubatan??? )

3. Dan apabila suatu ketika nanti Malaysia mungkin dah tak
mampu untuk menanggung kos perubatan ini, maka 'bantuan'
akan datang daripada US dengan mereka membawa masuk
pakar-pakar mereka dalam bidang kesihatan sebab mereka
berjaya mengawal 'market kesihatan'

4. Ini adalah salah satu contoh bagaimana idea bijak agar
sistem ekonomi 'Kapitalis' tersemai di tanah air kita tanpa 
disedari. Mereka memberikan kita bekalan bahan mentah
dan makanan dengan harga rendah yang mana sebenarnya
memberi kesan negatif kepada kita, dan seterusnya
'mengenakan' kita dengan hal-hal kesihatan kita.

5. Bayangkan sekiranya anda tidak tahu langsung mengenai hal
ini?

6. Bayangkan sekiranya anda ada terdetik dan semangat untuk
melawan, tetapi tidak berdaya untuk melawan disebabkan telah
termakan begitu banyak bahan-bahan makanan dan ubat-ubatan
yang memberi kesan negatif dan lemah pada tubuh badan anda,
menyebabkan anda pasrah dan ikut sahaja.

7. Bayangkan jika anda sakit, anda tidak mencari pakar perubatan
Islam, tetapi terus datang ke klinik-klinik atau hospital yang
mengambil ubat-ubatan daripada US / yang telah pun dimonopoli
oleh pakar-pakar kesihatan US yang terus saja menyuntik anda
dengan ubat-ubatan dan vaksin sebaik saja anda datang mengadu
yang anda sedang sakit. Ubat-ubatan yang diberikan semestinya
memulihkan rasa sakit anda, tetapi dalam diam bertindak
merosakkan sel-sel dalam badan anda.

8. Bayangkan pula sekiranya doktor yang merawat anda itu
adalah seorang doktor kafir yang bersekongkol dalam misi
menjahanamkan kebangkitan orang-orang Islam dari Timur.
Bayangkan juga mereka dah bersedia dengan segala ubat-ubatan
yang bakal merosakkan lagi sel-sel badan dan sel otak kita
supaya kita tak berdaya untuk melawan melainkan diam dan
ikut saja..

9. Dan sekarang kita perlu meletakkan diri kita dalam satu jurang
yang mana kita bakal dibunuh secara terang-terangan dan
nyata, atau 'DIBUNUH' secara sembunyi-sembunyi melalui
ubat-ubatan. Sila bayangkan sendiri dan ambil tindakan sendiri.

dan sekarang aku akan kaitkan agenda ini dengan NWO
(New World Order)



Perkaitan TPPA Dan NWO

New World Order atau Sistem Pemerintahan Dunia Baru adalah
suatu pemerintahan yang menguasai satu dunia secara menyeluruh
oleh suatu kuasa besar sahaja. Inilah Teori Konspirasi yang
kita perkotak-katikkan selama ini, bakal menjadi realiti tanpa kita
sedari.

Bukan calang-calang orang yang menjadi dalang di sebalik NWO,
mereka semua adalah ahli-ahli Jews, Freemason, Israel dan
pengikut-pengikut Iblis di sana yang melakukan ritual besar-
besaran tanpa kita sedari langsung, demi mencapai NWO.

Namun, untuk mencapai NWO adalah bukan mudah, salah satu
cara adalah dengan 'menghapuskan' sebahagian besar penduduk
dunia agar yang tinggal sedikit itu akhirnya terpaksa saja
menerima NWO dengan terpaksa.

Banyak agenda yang telah dilakukan demi membunuh kita
sama ada secara peperangan, musibah dan tragedi yang direka,
melalui ubat-ubatan yang sebenarnya lebih merosakkan
kesihatan, melalui hiburan yang melalaikan, menimbulkan
masalah sosial yang meningkatkan kadar kematian secara
bunuh diri dan sebagainya, yang mana TPPA juga mungkin
adalah salah satu cara untuk membunuh kita dalam diam.


Kajilah siapa David Rockefeller ini dan anda pasti
akan terkejut

Apa pun, kita sedang berada dalam suatu keadaan yang cukup
terdesak sebenarnya. Selamat datang...ke tahap-tahap terakhir
sebelum New World Order menjadi realiti.



Semoga kita dan anak cucu kita nanti terus kukuh berpegang
kepada Islam agar terus dilindungi daripada 'kegelapan' ini.

Amin.......

(menulis bukan untuk berlagak pandai, tetapi ini adalah pengetahuan yang amat penting untuk
dikongsikan kepada semua. Seperti yang aku katakan sebelum ni, kita memang tak berdaya
kalau nak lawan mereka, tapi at least bila kita dah tahu, buka mata, dan sedar apa yang sedang
berlaku di sekeliling kita, sedikit sebanyak kita tahu bagaimana untuk bertindak.)

Sekian terima kasih 









1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih atas perkongsian yg pintar ini. Semoga bermanfaat utk semua pembaca.

Salam.