Happy Three Friends

Miss Money

Wednesday 16 April 2014

Personal Car - 1 seat only :D


BMW-Isetta-Picnic-Car_600

Aku berfikir, alangkah bagusnya kalau ada sebuah kereta
yang khas untuk kegunaan seorang diri saja. Maksud aku,
just untuk kegunaan sendiri untuk pergi balik kerja sementara
belum kahwin / berumahtangga ni haa...Harga pulak haruslah
mensasarkan golongan-golongan graduasi lepasan U yang baru
je nak 'hidup' ni kan.

So, bolehlah bergerak dengan Car-for-a-person ni kan..macam
ni pun okaylah, sebab dah memadai untuk kebebasan bergerak
secara sendiri :




personal electric vehicle
Senang nak parking, boleh menyelit time jem..hahah

Simple je haa..sangat cukup dan bajet kalau untuk diguna
semasa pergi dan balik kerja

Kereta ni di-design untuk orang yang kurang upaya, boleh
klik SINI untuk tahu lebih lanjut, tapi design kereta tu boleh
dijadikan 'kereta untuk kegunaan seorang'. Comel je tau :D


image of Ropits, the self-driving robot car

no more gas vehicle

Aku tak tahu sama ada ia praktikal atau tak, tapi pada aku,
ianya berguna jugak. Sekurang-kurangnya untuk mereka yang
nak drive untuk pergi balik kerja je, yang maybe belum cukup
duit untuk beli kereta yang untuk 4 orang, or yang mana ngeri
nak bawak motor lalu di jalan-jalan besar...maybe boleh beli
personal car ni...

Tengok ni, comel kan :

no more gas personal vehicle

Aku nak warna hijau! Tengok ada sebijik je tu yg warna
hijau! Aku punya lah tu! Ngehehehe (n_n)


6 comments:

eima said...

comey je kan ... tp slalunye yg cam ni kos lebih mahal

nuyui a.k.a miss YUI said...

dpt satu ok juga kan..hihi

Hana said...

haaa xacilah hana dah chup awal tau warna hijau tu. hehe

kan best da keta cmtu. tapi sah2 mahal.hehe apa kata kita kongsi 2 beli keta warna hijau tu :)

reenapple said...

bagi aku.. yg beli kereta 1 seat atau dua seat ni, orang yg kdekut. kakakaka

Tinta Lana said...

Salam.

Aku cuba membayangkan bila melalui bumper, atau terlanggar lubang *berkerut ak fikir,hahaha*

Ak berkenan warna silver, yg gambar atas warna merah tu, moden n sleek,hik3

Untuk jarak dekat, ak rsa mngkin ia praktikal..mungkin.

Sarang Semut Kalimantan said...

jiaahhh kyaa mobil di film kartuun...