Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Wednesday, 29 October 2014

Karipap Nutella Bermashmallow (Buat Penggemar Nutella)


Salam \(n_n)/



Sebenarnya ia jenis-jenis pastry camtu, tapi aku nak panggil ia karipap jugak! Hahaha~

lifebuzz-83867529

Bahan-bahan buat doh pastry :

400g tepung gandum
1/8 camca teh garam
50g mentega
220ml air
300g pastry marjerin (boleh beli kat kedai jual bahan bakeri)
Sedikit tepung untuk ditabur

Cara-cara membuat doh pastry :

 
 
 

Untuk resepi buat doh pastry ni, aku sarankan korang pergi je lah terus ke link INI, sebab aku dah macam pening pulak baca, leceh sikit nak buat...korang tengok sendiri lah ea... sorry~ Hahaha.. tak pun korang cari kat kedai, beli yang memang dah siap dohnya, bak kata kak Diana Rashid ni..hmm betul gak tu kan3! :D

P/s : tak reti buat dikatanya leceh pulak..hahaha...selamat mencuba!


7 comments:

Diana Rashid said...

Buat doh pastry memang leceh..akak pun biasa beli je..heheh

Mia Liana said...

sedap ni... tapi tak reti buat sendiri... huhuhu

- Mia Liana -

IK Tia said...

Saya jangan kata buat. Nak beli pun payah.

Aisya A. said...

nutella.. yummy. hehehe

aizamia3 said...

nak mudah, beli doh siap.. tapi kalau nak rasa dari air tangan sendiri, kenalah buat walau terasa leceh.. ;)

eima said...

pastry ni mmg susah gila nk buat .. byk sgt step die ..aku penah tgk dlm prog martha steward tu ... take time ...mmg pyh la ...hahhahaa

nuyui a.k.a miss YUI said...

bab doh tu malas.. hahaha.. nak beli siap je..ekekek