Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Thursday, 2 October 2014

Macam mana nak atasi rasa takut kepada kucing??


Salam..(n_n)
Pernah tak jumpa dengan orang yang takutkan kucing? Atau korang sendiri yang takut kucing?



Aku pernah beberapa kali keluar makan dengan orang yang takutkan kucing. Kira takut gila lah dengan kucing. Memang nak terbalik meja kedai makan tu dibuatnya sebab terkejut gila serta takut bila tiba-tiba tersedar ada kucing kat bawah tu. Habis tertumpah air semua haa~ Hahaha :p

Bagi aku takde masalah pun keluar dengan orang yang macam ni, tapi kesianlah orang tu sendiri yang malu kalau masa tu tengah ramai orang, sebab benda tu macam melatah tau, spontaneous reaction. 

So, aku tanye kenapa takut kucing? Banyak jawapan yang pelik-pelik aku dapat, antaranya :

i. Sebab takut (tak tahu kenapa..haha)
ii. Geli dengan bulu kucing
iii. Takut tengok kaki kucing, rasa macam tulang..erk
iv. Muka kucing menakutkan (hahaha bukan comel ke?)
v. Takut kena kejar dengan kucing..(-_-')

Alahai~~comel camni dia kata menakutkan??

Benci kucing dengan takut kucing adalah dua masalah yang berlainan. Kalau benci kucing, kita boleh pupuk orang tu perlahan-lahan supaya sayangkan kucing, boleh ingatkan orang tu bahawa Nabi kita pun sayangkan kucing. (ini dah ada testimoni, makcik aku sendiri dulu tak suka betul kucing, tapi sejak anak dia paksa juga bela kucing, dia pun dah sayang kucing sekarang..haha)

Untuk kes takut kucing pulak, kalau disebabkan trauma dengan kucing, contoh kucing tu pernah gigit dia sampai putus jari ke, boleh lah terima...tapi kadang-kadang yang takut tu disebabkan benda-benda yang tak munasabah seperti yang aku dah listkan tadi. Takut pulak jenis yang kronik, yang nampak kucing macam nampak pembunuh bersiri (-_-') Terangkat meja makan dan terjerit-jerit. Haha...agak malu di situ~

So, ada tips tak? Kot dah ada pengalaman macam mana korang atau kenalan korang yang dulu takut gila dengan kucing, tapi sekarang dah boleh steady pegang kucing..hehe..sebab officemate aku yang baru ni takut kucing daa~ haha

Kalau kucing ni barulah menakutkannyee~~ hahaha gengstercat nih!!

P/s : marilah hidup berjimat sejimat-jimatnya..meow~meow~meow !!!


2 comments:

lia said...

sbnr nyer, bukan je kucing tp segala takut pon, mesti ada cari atasi cuma.... da takut, nak wat cmner he3

Sue-Rya Qistina said...

hehehe..pernah jugak tertakut kt kucing..kelakar je kan..pdhal bukan ade ape yg nak ditakutkan pun..kikiki