Happy Three Friends

Miss Money

Monday 27 October 2014

Rawat Tumit Kasar Dengan Nivea Creme


Salam.
Aku ni jenis yang tak dan nak lumur tapak kaki dengan losyen tiap-tiap malam before tidur. Sejak aku skip-skip minum Ephyra akibat kegawatan ekonomi yang melanda, tumit aku kembali kasar. Ah, menyampah!! Terus gelabah pergi Watson cari produk untuk rawat tumit kaki kasar ni. Haha~

1. Aiken
Ini..produk paling tak guna sekali. Dah dua kali aku beli, picit sampai habis tiap-tiap malam, tenyeh-tenyeh kat tumit, langsung takde efek okay. Tapi yang ni murah dalam Rm8.90 je, maybe sebab tu lah tak berkesan sangat kot?

2. Scholl 


Ni lagi aku geram. Kononnya nak beli yang mahal sikit lah, jenama pun Scholl kann~~~ala brand kasut yang mahal-mahal tu, Scholl kan mementingkan keselesaan pemakai kan. So, atas dasar kepercayaan terhadap Scholl ni, maka aku beli menatang Rough Skin Remover ni. Tekstur dia kasar, ala-ala scrub. Tapi dah hampir habis aku bagai, hampeh betul takde efek jugak. Bila aku baca balik, dia tulis kena guna krim ni bersama krim ni, krim itu, dan krim lain sekali. Ok, aku menyampah betul jenis kena pakai by set macam ni. Huh! Dah lah satu ni dekat Rm 30~

3. Nivea Creme



Asalnya aku beli ni untuk menggantikan losyen Nivea aku yang dah habis tu, sebab harga losyen tu agak mahal, so aku belilah Nivea Creme ni lah, murah weyh Rm 9 je. Ini size dia sebesar pelempang, haa besar kan kan kan? 

Balik rumah, tak sabar-sabar nak testing, terus calit sikit kat tangan. Woah! Ku sangkakan teksturnya macam krim or losyen, tapi rupa-rupanya macam mentega. Aku tak tahu fungsinya apa, main beli je~ tapi ada tertulis kat situ

'Wherever Your Skin Needs escpecially rich and mild care'



So, aku assume krim ni untuk melembapkan kulit secara extreme. Haa amboi~ :p so, dah seminggu lebih dah aku guna. Alhamdulillah, tumit dah jadi makin berseri..Hahaha korang pun boleh cuba. Nivea Creme ni datang dalam pelbagai size, cuma aku dah terbeli yang saiz pelempang, baru aku jumpa yang bersaiz comel. Isk..isk T_T

See...yg saiz paling besar tu lah yang aku beli..sadis tul. Entah bila tahun baru habis agaknya...
Okay, itu lah caranye aku merawat tumit kaki aku yang kasar. Owh ya, aku hilangkan kesan sunburn kat muka guna produk Nivea yang ini (klik). Sekian, harap bermanfaat. Terima kasih.


2 comments:

Unknown said...

sebesar pelempang.. terus tengok tapak tangan sendiri. haha!

nuyui a.k.a miss YUI said...

haa t leh try.. tp yui guna aiken ok/..ekekek