Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Tuesday, 17 January 2012

Mengembara Ke Perkampungan Atas Air

Assalamualaikum and hi readers. Untuk pengetahuan korang, aku dan
keluarga aku sangat suka pergi berjalan-jalan. So, last week, kami pergi
ke Kukup (Johor) untuk melawat sebuah perkampungan atas air yang ala2
kat Sabah tu. Jom aku bawak korang masuk sini~~~~~ (n_n)

Lorong masuk (kecik saje :) hehe

Beginilah laluan kampung atas air ni, untuk pejalan kaki dan penaik basikal
dan motor je..hmm, penaik? (O.o')

Camnilah keadaan bawah rumah-rumah kat sini masa air belum pasang,
kalau pasang mesti lagi ngeri kalau terjatuh (-_-') huhu~~

Mak abah aku tak sabar nak pergi tengok laut (-_-') Aku tertinggal kat
belakang..huhu

Mak dan abah malu-malu nak buat pose Titanic laaa tuu, haha :p
Btw, hujung tu dah sampai hilir sungai dan belah kiri tu dah menuju ke laut,
kat sini cantik sangat bila senja (n_n)

Bunga cantik (n_n)

Masa aku tengah snap-snap gambar senja yang cantik tu, terdengar suara orang
panggil aku. Rupa-rupanya ada sorang nyonya menyambut kedatangan kami dan
dia saaaaangat ramah okay ! :D dia ajak kitorang lalu kat halaman rumah dia, dan
berbual-bual lah kejap. Hehe, sibuk dia suruh aku amek gambar sayur-sayuran yg
dia tanam kat depan rumah dia, hihi bunga atas tu bunga dia lah tu :p

Aku kelakar tengok nyonya tu susun limau tu atas peti surat dia, lepas tu
suruh aku amek gambar, hihi :p

Lada tu bukan lada betul tau, tapi itu adalah lada yang dalamnya ada span dan
dijahit jadi lada (-_-') kagum betul aku..

Siapa cakap rumah takde tanah tak boleh bercucuk tanam cam ni? Besar
lagi haa peria dia...

Kat rumah nyonya tu ada banyak kucing, jadi haruslah masuk dalam gambar
sekali kan? Hehehe...(n_n) agak ngeri sebenarnya tengok kucing ni main lari2
atas papan yang bawahnya ada air (-_-') kalau jatuh camne lah gamaknye tu~

Tapi kucing-kucing kat sini semuaanya bersih-bersih je sebab diorang tak golek2
kat tanah...

Makin senja, makin cantik pemandangan kat sini. Aku dah rasa ala-ala dalm
filem Ombak Rindu gitu~ Haha :p

Suasana di pekan menjelang malam, langit kat situ sangat biru !


Okay itu sajalah yang dapat aku share dengan readers semua pasal tempat ni.
Tak lupa juga untuk nyonya tu, anda sangat peramah ! Haha (n_n)

dari kiri : Aku, mummy dan nyonya peramah :)

Okay, that's all, terima kasih sudi baca :)






3 comments:

kai said...

wah da lame x gi kukup...
nk gi pon xde transport..
xkan nk merempit gi sne...
banyak gi le perubah dia skrg..

=New Entri====
http://kaiakihiro.blogspot.com/2012/01/follower-tu-penting-ke.html

cici tembikai said...

babe, bestnya 0,0 kat situ masuk free je ek ? i teringin nak bergambar kat atas jeti tu jugakkk 0,0

owner said...

kai : hehe merempit pon bleyy g sane, jauhhh kot..hehe, ha mmg byk yg berubah, mula2 smpai, agak blur sket cari pintu masuk :p

cici : hehe ye cici, free je masuk situ, haha best kan mcm ombak rindu :p hihi