Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Wednesday, 24 December 2014

My Daily Basic Make Up


Salam \(n_n)/
Ya! Aku bukan jenis perempuan yang bermekap, tapi mekap ala kadar tu perlulah kan untuk mengelakkan aku kelihatan seperti zombie. Tak sampai 5 minit pun aku bermekap, haha jom tengok produk yang aku guna :p Biasa-biasa saje~

1. Krim Safi Lidah Buaya
Cuci muka dulu, baru sapu krim ni sebagai 'bedak asas' untuk muka. even ya aku tahu ia adalah krim sapuan, bukan bedak. Lepas guna ni, muka akan jadi cerah sedikit :p

2. Maybelline Clear Smooth Compact Powder
Ini lah bedak asas aku. Daripada dulu sampai sekarang setia dengan ini. Pakai untuk sebatikan dengan sapuan krim safi tadi, supaya cerah, tapi tak berminyak. Cerah sempurna gitu, hahaha~ dah petang-petang tu, agak-agak muka cam berminyak sikit, pakai je bedak ni, terus jadi cerah sempurna balik. Hehe

3. Maybelline Hyper Sharp Liner
Inilah sumber keyakinan aku kalau pada muka. Mesti kena pakai eyeliner. Kalau tak pakai rasa macam mata sepet dan bengkak gitu. Hahaha, so ini mmg eyeliner ter'fevret' sekali sebab jenis liquid dan sangat halus dan tajam. Nice gila!

4. Nivea Soft Rose Lip Gloss
Aku jenis tak pakai lipstick sebab bibir aku cepat kering. So, penyelesaiannya aku kena pakai dua jenis lip balm. Satu, guna nivea ni, just untuk lembapkan bibir. Memang tekstur lip balm Nivea ni terbaik, lepas pakai terus rasa lembut dan segar, cuma warna dia tu pudar sangat. 

5. Lip Ice Sheer Color Strawberry
So, lepas guna lip balm Nivea, aku lapiskan pula dengan Lip Ice ni. Warna memang best kan, pink-pink camtu. Bau dia pun wangi. Setiap kali aku pakai dalam kereta, mesti mak aku tegur tanya bau apa yang wangi ni? Hahaha

So, that's all about my daily make up yang tersangatlah simplenya. How about yours? Story sikit u alls guna apa~ haha. Okay thanx sudi singgah sini :)

P/s : kesian kat mangsa-mangsa yg banjir :'(

4 comments:

lia said...

wahhhh byk jugak eyh... mesti rajin ni...

lia? mmg x pakai apa pon he3... pakai pencuci muka masa mandi jer... ;p

aisy haiqal said...

kita lebih kurang la...sama safi tu sy dah pakai lebih dr 10 tahun...mmg sangat brekesan...hahaha

Diana Rashid said...

patut la ayu gitewww...:)

reenapple said...

Aku cum aguna yg 1 tu je plus Lip Balm Cherry Maybelline punya. Jejeje