Happy Three Friends

Miss Money

Tuesday 23 August 2011

cerita kuih raya untuk pakwe

korang dah buat kuih raya??
aku baru buat semalam dengan mak aku..
kami buat biskut koko dgn biskut rama-rama..hehe
sambil aku tunggu-tunggu biskut tu dibakar, aku pon petik lah barang 1,2 gambar...

ni namanya biskut rama-rama...sebab acuan dia bentuk butterfly kan..
before dibakar..hehe masukkan ke dalam oven..tggu dalam 15minit dan TING !

dah siap !! nampak mcm sedap tak? hehe biskut ni dapatlah dalam satu tupperware...


ok tu biskut rama-rama aku..skang aku nk tnjuk biskut koko pulak..hehe
ni dia..biasa je biskutnya...ni before dibakar...

ni bila dah siap masak...nak rasa?? datanglah umah aku..hehe
anyway aritu, aku tanya my sweetheart, kalau kuih raya, dia suka yg mcm mane?
then dia jawab, dia suka yg ada coklat-coklat..
aku pon dah janji nk buatkan dia biskut yg ade coklat-coklat tu..
biskut koko ni sebenarnya memang untuk dia, tapi aku tgk mcm biasa je..
sebab kalau beli kat kedai pon senang je nak cari biskut cmni..melambak !
kalau nk buat kuih yg sedap2 lak, hahaha mcm tak mampu pulak..
jadi, aku pon dengan rajinnya create lah sebijik biskut ni untuk dia..
rasa sama je mcm biskut koko ni cuma bentuk dia yg special sket..:p hehe
Mula-mula...
aku terpaksa buat love shape sendiri untuk doh tu sebab kat umah aku
takde acuan bentuk love..doh lak tu tinggal ciput je, baru aku terpikir idea nih..
agak lama jugak lah aku nak bentukkan supaya bentuk love nye tu nampak cantik..
siap je bentuk...mak aku pulak tambah idea..
"haa..atas tu kalau letak warna merah mesti cantik !"
aku cakap dalam hati betul jugak mak aku cakap tu..
then dengan rajin hati, aku pon mula lah mencorakkan biskut love tu..
korang tau kan chocolate rice tp yg colourful tu?
haa...aku amek satu2 warna merah daripada colourful rice tu, then susun atas biskut tu..
sabo je lah kannn...
tapi memang aku tengah rajin dan excited time tu..
(err...maklumlah first time buat kuih raya untuk yg tsayang..chewah)
setelah dekat 1/2 jam aku dok ngadap biskut tu..then siaplah beliau...
korang nak tengok cmne biskutnya??
haaa...itulah biskut untuk pakwe aku...cantik tak??
ala, kalau korang cakap tak cantik pon aku tak kisah...
yang penting pakwe aku suka...(er..harap2 dia suka..haha)
ni before dibakar...

ni pulak time tengah dibakar..hahaha antik kan oven aku tu??
susah nak cari woO skang oven macam tuu....

dan ini lah dia Love Cookies aku untuk my sweETheart~~~ dah siap !!
tadaaaa !!!
special cookies for the special person in my heart <3
(oleh kerana biskut ni ada satuuuuuu je dan khas untuk dia, maka aku dh warning adik aku
supaya jangan makan atau sentuh biskut ni...kat abah aku pon aku dah pesan..hihihi..nasib baik abah aku tak dengki kat aku dan makan biskut ni...kalau tak, mau frust aku sampai raya tahun depan..haha)

(n_n) ok itu jer..TQ for reading..kalau nak rasa biskut2 ni, jemputlah beraya kat umah ea..

1 comment:

adibahfaizah said...

hehe, even entri ni dh lme tp nk komen jugak....sweetnyerrrr bskut tu :D