Happy Three Friends

Miss Money

Saturday 27 August 2011

sebenarnya movie bukan sekadar cerita rekaan

aku rimas
bila ada yang perli aku macam ni :
'itu cerita jer ah..xyah arr emo sangat !"
kalau gurau takpe..
ini perli dengan nada yang cari gado
memang aku rasa macam nak sepak je sekor-sekor..
ok memang aku feeling habez bila layan movie..
bukan takat movie je..
dengar lagu pun aku boleh nangis tiba2..
tapi tengok lirik gak lahh..
ok korang cakap cerita dalam tv tu lakonan je kan..??
lagu dalam radio tu pun rekaan je kan??
skang aku nak bagi tau kau..
ko rasa pengarah filem, pengubah lirik semua tu
dapat inspirasi daripada mana??
dalam mimpi??
kalau korang nak tau, 
mereka memerhatikan kehidupan manusia
mereka take note apa yang berlaku kat sekeliling mereka
mereka cuba memahami apa yang kita buat kalau ada masalah
mereka melihat cara kita gembira, menyelesaikan masalah
menghadapi musuh..
mereka cuba belajar dan memahami pelbagai jenis manusia atas muka bumi ni
termasuk kita !
daripada situ barulah mereka kembangkan idea
menjadi sebuah movie..
kalau korang anggap movie tu hanya lah movie..
lakonan semata-mata..
memang sampai bila pon
korang takkan ambil pengajaran daripada apa yang korang tengok..
yelahh....kan movie jer...
tak payah lah emo sangat kan???
ni aku pulak perli kau...saje nak cari gado..

No comments: