Happy Three Friends

.

.
.

Miss Money

Saturday, 27 August 2011

lelaki jahat dpt pempuan baik, lelaki baik dpt pempuan jahat??

"lelaki yang baik dengan wanita yang baik-baik...
dan begitulah juga sebaliknya..."

tapi kenapa kadang-kadang kita tengok..
lelaki nya baik sangat, tapi minahnya pula agak liar..
ada juga yang perempuan sopan-santun, ayu..
tapi balaknya pulak...huh ! tak sepadan langsung kalau tengok perangai !!
kalau anda yang melihat, 
mesti anda cakap....ish tak sesuai lah dowg tu..
sorang baik, sorang jahat !
dan ada orang yang cakap macam ni :

"tak sesuai lah aku kawan dengan dia tu..jahat giler..
aku lagi layak dapat orang yang baik2...sebab aku ni kan baik..
orang yg baik akan dijodohkan dengan org yg baik2 je..."

tak macam riak ke tu?
bukan ke ada unsur-unsur membangga diri kat situ??
ok, memang betul statement itu memang janji Allah pada hamba-Nya
tapi sejauh mana korang untuk tahu apa yang telah
Dia aturkan untuk korang??
boleh jadi orang yang paling jahat itulah yang akan bersama dengankorang
Allah itu Maha Mengetahui
apa yang aku nak cakap ni ialah jangan dump atau pon jangan menyesal
kalau korang dapat pasangan yang tak sebaik korang
selagi boleh bertahan..bertahanlah
jangan mengeluh..
doa banyak-banyak
bimbing pasangan korang supaya jadi baik macam korang
sebab kita tak tahu..
apa yang akan berlaku akan datang
mungkin pasangan korang jahat sekarang ni...
tapi Allah tau korang adalah hamba-Nya yang baik
sampai masa yang ditetapkan
Allah pasti akan buka pintu hati pasangan anda untuk berubah
menjadi lebih baik..
itu janji Allah..memang yg baik akan dapat yang baik
cuma yg baik itu belum tentu datang kepada kita dalam keadaan yang baik
mungkin kita yang perlu bawa dan bimbing dia kepada kebaikan
ingatlah korang bahawa yg baik akan selalu diuji oleh Allah
ini juga mungkin ujian Allah untuk korang
tapi, kalau jodoh korang bukan dengan pasangan korang yang tak berapa baik tu
percayalah, Allah pasti ada yang lebih baik untuk anda
tapi ingat..mungkin dia datang pada korang dalam keadaan yg tidak sebaik anda
jadi...berusahalah... :)
ok itu je aku nak share..
thanx kalau sudi baca..

(n_n) my sweetheart guide me, and i'm guide him too...insyaAllah.. :)





2 comments:

An Najwa said...

best2x...

benda ni selalu bermain kat pikiran, at last aryni baru dpt jwpn'y..

anyway thanks tau.. =)

owner : Lynn said...

sy pon salu pk psl ni, yelah klw org baik terus2 dgn org baik, sape nk bimbing org yg jahat kan? ni pd pndgn sy..thanx jge sbb appreciate ini.. :)