Happy Three Friends

Miss Money

Monday 22 August 2011

perlu ke identiti k-pop/ j-pop kalau nak jd artis??



aku ni bukan peminat k-pop mahupun j-pop..
cuma baru2 ni aku tertengok satu video clip artis malaysia dan indonesia
yang aku rasa baru je dalam industri seni ni..
dan apa yang tak menariknya ialah..
mereka juga terikut2 dengan identiti k-pop dan j-pop

dan video2 clip tu memang lah buat aku rasa emosional..
jadi, aku try lah 'mencari'...kot2 aku je yang masih tak tahu m-pop(malaysian pop)
dan i-pop(indonesian pop) ni dah popular...dan ni yg aku dapat..

type k-pop, and you'll get this

 type j-pop, and you'll get this

now, type m-pop (malaysian pop konon2nya)

and i-pop (indonesian pop)

jadi apa yg korg rasa??
pada aku lah, k-pop dan j-pop hanyalah untuk mereka dan SESUAI utk mereka SAHAJA !
mereka kat sini bermaksud the real korean/japanese..
aku bukan nak mengutuk sapa2 TAPI,
aku kesian tengok anak2 muda yang baru nak jadi artis ni
dah macam xde identiti sendiri..daripada segi fashion, hairstyle, lagu,
dan BILANGAN AHLI KUMPULAN yg kalau boleh nak bawak satu kampung..
aku tak rasa ni boleh dibanggakan..sbb hakikatnya mereka meniru/klon sahaja
tu kalau penampilan, kalau pasal DANCE pon satu hal jugak..
hai...kau ingat asal kau asal ada rupa, badan cantik, dress likes a korean doll/japanese
then dance setakat tau 2,3, step je...dah boleh glamour kat sini??
dah boleh kaut berjuta2 peminat dpd seluruh negara
mcm wonder girls, girls generation, DBSK dan entah ape lagi..
(aku xminat, so aku xberapa kenal)
boleh je cari identiti sendiri kalau nk setup band ke ape ke..rasanya lg unik kot kalau ada trademark
sendiri....kan??

nah try layan clips ni..ne tau korang minat..
(m-pop)
2. Honey Bunny Sweety
(i-pop) yg ni cari sendiri...nk share link pon aku xsanggup....MALU

(n_n) bangga dengan group2 legend Malaysia dulu : KRU & Elite

No comments: