Happy Three Friends

Miss Money

Saturday 12 November 2011

Sesuatu Tentang Perampas Kekasih orang

Pembaca-pembaca blog aku tergolong dalam golongan yang mana?
DIRAMPAS ATAU PERAMPAS ??

Aku tak pernah merampas hak orang lain tetapi hak aku pernah dirampas.
Apa yang aku rasa masa tu ialah aku nak cari perampas tu dan belasah dia
cukup-cukup. Aku nak ajar dia supaya hormat hak orang lain, jangan main
belasah je sesuka hati. Memang, aku rasa sangat sakit hati. Kerana dia lah,
semuanya berakhir. Walaupun itu hanyalah cerita lama, tapi perasaan aku
terhadap orang yang merampas ini masih tak berubah. Aku benci perampas!
Aku tak suka mereka rampas hak orang lain. Kawan-kawan aku cerita itu
dan ini pada aku, makin aku benci, makin aku geram. Mereka rampas hak
kawan-kawan aku, mereka rampas kekasih-kekasih kawan-kawan aku !
Aku tahu, perampas ni ada banyak sebab untuk mereka merampas.
Pertama, sebab mereka gatal, miang dan gedik. Perangai dah macam tu, 
tak tahu malu. Sanggup buat apa saja untuk kepentingan mereka sendiri
sampai sanggup lukakan hati kawan sendiri or orang lain. Kedua sebab dia
tahu dia lebih cantik atau lebih hensem dan kaya, maka dia fikir dia boleh buat
apa je terhadap sesiapapun, termasuklah merampas awek atau pakwe orang.
Ketiga, sebab mereka ni tak reti nak hormat hak orang lain. Buktinya, dia
dah tahu yang orang tu dah ada girlfriend, dah ada boyfriend atau pun dah ada
tunang, or dah ada wife or husband, tapi si perampas tak guna ni tetap datang
menggoda dan memiangkan diri mereka dalam usaha merampas hak milik
seseorang itu. Aku biasa sangat tengok benda ni. 
So, memang takde tertulis pon kan hukum merampas kekasih orang. Tapi benda
ni selalu terjadi. So, nak hukum macam mana? Yang merampas dah memang
Biatch, yang terampas pulak macam sial gak tak ingat kekasih sendiri yang dah
bertahun lama bersama tu, yang dirampas?? Makan hati, sedih, termenung, rasa
tak semangat. This Is Reality.

*Kepada kawan aku tu, harap anda bersabar okay*
 

No comments: