Happy Three Friends

Miss Money

Thursday 10 November 2011

Kau Peduli Apa Pasal Kitorang Hah???

Siaaaaaaaallllll !!!!!!!
Aku tengah tertekan sekarang ni, otak aku tengah sakit, hati aku tengah panas,
jiwa aku nak memberontak ni, so sebelum sesiapa sentap ataupon cepat sensitif
baik ko pangkah blog aku dan blah segera daripada kawasan aku ni. Sial !! Sial !
Bodoh betul. Apsal hah ada orang yang suka buat something tu tanpa berfikir baik
buruk nya kat orang lain?? Apsal main sedap rasa je ikut suka hati kepala lutut dia
je kalau nak buat keputusan?? Dah tak de otak ke? dah tak boleh fikir dengan 
waras lagi ke? Or kau dah memang dasar cipan? Kau tau nak senangkan diri kau
je kan, kau nak kau je yang menang ! Tu kalau aku ke, orang lain yang sama status
dengan aku tegur tu, mau melenting terus hentam kitorang. Bukan nak tengok or kaji
balik apa yang kitorang tak puas hati tu betul ke tak. Yang kau tau, kitorang kena ikut
cakap kau, dan hormat dengan kau. Weyhh hello sekarang tak payah nak cakap
pasal hormat sangat lah, orang sekarang dah boleh beli kehormatan pakai duit. Tabur
je kat muka kau, lembut terus hati kau, sedangkan kitorang yang bertungkus-lumus
buat apa yang kau nak, ada kau kisah? Ada kau peduli? Kau ada yang nampak
macam bagus, macam pandai, tapi bila suruh buat apa yang kitorang buat ni, ada
gak yang ternganga tak tau, upah orang then cakap tu kau yang buat. What the
If.You.See.K haaa??? Ada antara kau yang last week cakap lain, hari ni cakap lain,
then esok cakap lain, baik pergi mampos ! Menyusahkan orang. Dah lepas tu,
bila kitorang ingatkan, kitorang yang kena balik???? Owh bodohnye kitorang kan?
Ada antara korang yang tau berjanji tapi macam sial senang-senang memungkiri
janji-janji tersebut. Lagi-lagi bila berjanji dengan masa. Owh lagi menyakitkan hati
dan mencabar keimanan bila terpaksa menunggu kau sampai berejam dan akhirnya
tak dapat pon. Kau fikir pasal masa kau, habis masa aku ni macam mana?? Sila
bertimbang rasa sikit, jangan ingat kau tu adalah engkau, jadi engkau boleh nak
perkotak-katikkan hak kami sesuka kepala lutut kau !! Bila janji dia tu tak dapat
nak ditunaikan, kau mencari seribu satu alasan supaya kesalahan kau tu dapat
ditutup dan dialihkan pulak kat kitorang supaya orang lain tengok owhhh, kitorang
yang salah ! WTF kannnnn ???? Heyyy, kau Melayu, jadi bila berjanji haruslahhhh
ditepati bukan nya kau lupa dan buat helah dan alasan cakap kitorang yang salah !
Perangai kau tu biarlah selaras dengan status kerjaya kau tu jangan sampai aku dah
hilang hormat kat golongan-golongan yang berperangai macam korang semua. Aku
bukan lahir macam ni, Aku lahir dengan ilmu dan pedoman hidup, aku ada mak bapak
mak bapak aku ajar tentang adab dan segala benda baik, aku tau apa itu manners dan
aku memang praktikkannya dalam kehidupan seharian aku, jadi kau jangan judge aku
sebagai seorang yang biadap. Sebab satu-satunya sebab dan rasional kenapa aku jadi
macam ni adalah sebab kau !! Aku tengah pertahankan hak aku dengan cara kasar
sebab bila guna cara lembut dengan berbincang pon it's still the same. Meaningless
sebab macam berbincang dengan batu berkepala. Tak faham? Kepala kau lahh yang
keras macam batu tu sial ! Aku bukan orang jahat, aku bukan remaja biadap, aku
bukan tak dengar kata, tapi aku macam ni sebab ada manusia biadap yang sekian lama
pijak kepala aku untuk kepentingan sendiri, dan menyusahkan aku, dan menyalahkan
aku walaupun aku betul dan tak pernah mendengar apa yang aku nak cakap kan !!
So, that is why these words was written here !!

No comments: